Feynman Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Måtte åpne kabinettet for et par dager siden. Jeg så at lyd- og mikportene på forsiden ikke var koblet til (har bygget PC-en selv så det var bare et resultat av egen latskap). Tenkte jeg skulle koble dem til, men jeg fant ikke noe å koble dem fast i. Kabelenden hadde konnektorer lik dem som strømbryteren har, dvs. de skal kobles på pinner. Hovedkortet har integrert audiocodec. Noen som vet om det da vanligvis ikke er noen punkter for å koble til ekstra utgang? Er kabelen evt. påberegnet ekstra lydkort? Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Må se på manualen til hovedkortet Lenke til kommentar
persistent Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Dersom hk er beregnet på ekstra utganger vil du finne et sett med "pinner" som vanligvis er merket "front audio", "f_audio" eller noe lignende. Så må du ha manualen til hk for å fine ut hvilke pinner som går til hva. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Manualen sier fint lite. Så jeg går utifra at det ikke går. Men jeg skulle gjerne visst om det vanligvis er sånn eller om hovedkortet mitt er veldig spesielt. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har sikkert brukt en 12-14 hk de siste par årene, og alle de har hatt mulighet for tilkobling av lyd/mic i kabinettet. Hvilket hk har du da? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 ASUS K8N-E Deluxe Lenke til kommentar
persistent Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Joda, det kortet skal ha front-audio kontakter. Se på denne siden; http://no.asus.com/products4.aspx?modelmen...1=3&l2=14&l3=66 under "Internal I/O connectors", der står det - Front panel audio connector. Dersom du ser på kortet ditt, tror jeg det er en rød connector like foran den øverste pci-plassen. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Plassering var nok litt feil. Sjekket litt nøyere i manualen (først så jeg bare på skjemaet). Det ligger litt lengre til høyre, mellom en rekke kondensatorer og bakpanelet (det er også en hvit plugg rett til høyre). Man uansett, takk for opplysningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå