Micro80 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Heisann! Jeg har vannkjøling i dags dato men har lyst til å oppgradere. Det jeg har sett på er listet under: Copper TDX Block for Intel 478 Processors Danger Den MAZE4-Chipset Block (Intel 865/875) Black Ice XtremeIII Radiator Alphacool Cape Coolplex 10 external Ser dette bra ut eller er det noen som har noen innveninger. Trenger råd. Har ennå ikke funnet nippler eller slanger til dette. Vannkjølingen jeg har idag er det følgende: MIST vannblokk, CPU Socket 478 AC vannblokk, chipset (P4), "twinplex" AC vannblokk,aquagrATIx,X800/850, AGP/PE AC radiator, "airplex EVO 240", u/nipler AC vanntank, "aquatube", Blå AC vannblokk, disk, "aquadrive", Blå Eheim 1250 vannsirkulasjonspumpe HW i PC'en: Intel P4 3,4 GHz ABIT IC7-Max3ABIT ASUS AX800XT PE 6 x HDD'er SATA. Lian LI 76 2x OCZ EL DDR PC-4000 Dual Channel Gold VX OCZ Power stream 520 Watt. +++ Håper noen her ute kan gi meg råd og vink når jeg skal oppgradere. Andre forslag er bare på andre blokker etc. er det bare å komme med. Veldig usikker på rekkefølgend blokkene skal sitte og hvor ting burde settes. Nippler og slanger må også finne en løsning på. Priser og steder hvor jeg kan få tak i det tas godt imot. Hadde likt å ha kjøpt alt fra et sted men men. De web buttikkene jeg har sett er dårlig frem til nå. Gi meg linker på noen gode og seriøse. Takker på forhånd Endret 17. januar 2006 av Micro80 Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hvorfor vil du oppgradere?? Den kjølingen du har nå er ikke den ganske bra?? Men hvis du skal oppgradere ville jeg valgt samme delene som du har: Copper TDX Block for Intel 478 Processors Danger Den MAZE4-Chipset Block (Intel 865/875) Black Ice XtremeIII Radiator Alphacool Cape Coolplex 10 external Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Hvorfor jeg skal oppgradere er at jeg ikke er fornøyd med det jeg har. Temp. ligger litt høyt etter det jeg veit. Har også problem med å skifte vannet i systemet og at det lukter vondt. Tror det er lekk i raddisen et eller annet sted. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hvorfor jeg skal oppgradere er at jeg ikke er fornøyd med det jeg har. Temp. ligger litt høyt etter det jeg veit. Har også problem med å skifte vannet i systemet og at det lukter vondt. Tror det er lekk i raddisen et eller annet sted. 5458073[/snapback] Hvis det er vanskelig å skifte vann ville jeg kjøpt en DD Fillport Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Hvorfor problemet med å fylle på vann er at vanntanken ligger helt oppe ved raddisen. Skal flytte den nedover mot pumpa så den får matning rett inn uten mye bøy. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 har du sjekket hvor mye det koster å sende til Norge fra dangerdenstore? Og evnt. om det bli mer grunnet tollavgift og moms? Men ser bra ut...Skal du beholde den pumpen du har nå eller skal du ha ny? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 bare skrik ut viss du har lyst å selge meg den chipset blokka di etter oppgraderingen Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Har målt temp i kassa mi nå: CPU = 49,5 Chipset = 29 GPU = 34 Syns det er litt høye verdier... Skal beholde pumpa siden den er kraftig og GOD pumpe. Til magnulf: Hva er så spes med den blokka a? Tror du får tak i flere som er bedre... Hvilken rekkefølge burde jeg sette ting i og ca. plassering i kabinnette burde jeg ha av tingene. Tenker på pumpa, tanken og raddisen... Tips om slanger og nippler mangler tilbakemld. på. Vil gjerne ha noen gode linker fra steder hvor man kan få tak i ting og sider med info & tester... Gi meg linker... Endret 18. januar 2006 av Micro80 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 coolnsilent har primoflex-slanger som er helt rå Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 nei ikke no spess jeg har ikke chipset vannblokk så lurer jeg bare på om jeg kan kjøpe en brukt f.eks Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Til Fluesopp: Hvor får jeg tak i det? Hvilken butikk. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 www.coolnsilent.no Lenke til kommentar
smy Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 ikke oppgrader alt for mye for at pleier ikke lønn seg nå du ser på temp vs prisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå