Dudlie Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 -stor quote- Ingen av de bandene er så veldig ukjente Har hørt om alle, og noen av dem er ganske så store. Du har rett, vet ikke helt hva folk ser på som ufortjent her, men synes iallfall at bigbang, mew og kasabian burde få MYE mer hype... Lenke til kommentar
Fisketorg Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Northland Folk Metal Myrkgrav Folk Metal October tide Doom Meta 1 Lenke til kommentar
Vowels Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Lifelover og Ljå synes jeg trenger litt mer oppmerksomhet. Nå er de ikke veldig ukjente heller da, men er vel noen som ikke har hørt dem. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Har hørt om alle i førsteposten Awesome: Perkele (Oi!) Ini Kamoze (Reggea) Easy Riders (Norsk rock) Mohammed Rafi (Indisk) Dwarves (Punk) Bright Eyes (Indie) Skip James (Blues) Machine head (Metal) Å allt på denne plata: http://www.discogs.com/Various-Anarki-Kaos...release/1003561 Endret 4. juni 2009 av lolidude Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Kanskje ikke en direkte småtass, men Black Stone Cherry (søsrstatsrock/metal) synes jeg fortjerner mye større oppmerksomhet enn de har fått. Et relativt ukjent band som jeg vil anbefale og håper vil bli kjent er Ansur (progressiv metal) Lenke til kommentar
xersess Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Gong, Flower Kings, Anekdoten og Bacamarte Endret 4. juni 2009 av xersess 1 Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Kanskje det bør være en slags grense på hvor ukjente bandene skal være? Antall plater solgt, antall lyttere på last.fm eller noe lignende? Jeg har hørt om 50-60% av det som blir anbefalt her, og jeg nekter å tro at jeg kan mer enn andre som er litt over gjennomsnittlig interessert i musikk. Uansett, jeg kan vel anbefale noe også. Må ha mindre enn 10 000 lyttere på last.fm. Setter sjanger i parentes - husk at jeg er elendig på å si hvilke(n) sjanger(e) et band spiller, så du kan egentlig forestille deg at det er spørsmålstegn bak alt av det. De aller fleste bandene som har gitt ut ei plate på Paradigms, spesielt: The Angelic Process (ambient/drone/shoegaze/doom) Kailash ("avant-garde" black metal) Snowdrift (vanskelig å beskrive selv om det er blant de mest "vanlige" som er utgitt der, men pop/rock med øyeblikk som kan minne om ambient, drone, post-rock, men til tross for dette også koselige hytteturer o.l. ... Med en kvinnelig vokalist som er mye på en gang. Som sagt, litt vanskelig å beskrive.) Decrepit Spectre (black metal med noe gothic/death metal-elementer og klarere produksjon enn det som er vanlig i sjangeren) Plants (folk/ambient som til tider er litt poppete - og til tider ikke poppete i det hele tatt ...) Fog in the Shell (post-rock/metal med som regel mørk stemning og nedstemt vokal) Fortsetter kanskje senere. Edit: Glemte link til Paradigms' side. Det er ett spor fra alle utgivelsene deres der i tillegg til at det selvfølgelig er der du kjøper disse albumene. http://www.paradigms-recordings.com/main.html Endret 4. juni 2009 av TanTheMan Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg syns godt at Yellowcard kunne ha fått litt mer oppmerksomhet, det er ikke totalt ukjent, men ikke direkte kjent heller. Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 irriterer meg at ett mesterverk som Atom Heart Mother av Pink Floyd kommer i skyggen av Wish You Were Here og Another Brick In The Wall pt.2 De mest kjente Pink Floyd sangene er for all del super de også, men det er mye bra som folk flest ikke har hørt om der. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) irriterer meg at ett mesterverk som Atom Heart Mother av Pink Floyd kommer i skyggen av Wish You Were Here og Another Brick In The Wall pt.2 De mest kjente Pink Floyd sangene er for all del super de også, men det er mye bra som folk flest ikke har hørt om der. Yeah. At Atom Heart Mother er pretensiøst som mange anmeldare kaller det, er bullshit. Inkompetente noobs. Endret 5. juni 2009 av xersess Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Personlig syns jeg det er en skam at ikke Rumpelstiltskin Grinder er mer kjent. (Kan det ha noe med navnet å gjøre tro..) Ufattelig fet thrash av den aller grommeste sorten. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Relativt nyoppstarta så er kanskje ikke så rart at dem er ukjente. (Så dette er vel i bunn og grunn shameless reklame :-p). En kamerat av meg spiller i det bandet her Venus Meadow Lenke til kommentar
Nipoe Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Señor Trepador Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 At den norske elektronikaprodusenten Philter ikke har fått platekontrakt enda er for meg et mysterium. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Kan nevne noen ukjente Norske Sosialistiske Hip-Hop artister, men liker de ikke så godt: T.A.Z. Hank og Mari Røde Sauer Lenke til kommentar
NiceViolence Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Motorpsycho Ok, i norsk sammenheng er de vel ikke så ukjente. Men at et prima band av et såpass råbra kaliber som Motorpsycho ikke er mer kjent der ute er en synd og en skam. Hadde de kun fått litt annerkjennelse kunne de lett ha toppet A-ha og andre store norske band's berømmelse i utlandet, mener jeg. Lenke til kommentar
3ndy Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 To band ca ingen av dere har hørt om er: Museum //indie-rock Everything Is Made In China //indie-rock//post-rock Begge bandene har låter til nedlasting på sine last.fm sider. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Unsun Fant dette bandet i går mens jeg så på masse random på youtube. Anbefales til alle som hører på Nightwish, Evanescence ol. Endret 10. juli 2009 av Andrraz Lenke til kommentar
oasisuk Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 The Pink Robots! Flott alternativ POP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå