Anonym234 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tom McRae er ikke ukjent. Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) clap your hands say yeah og ihvertfall bloc party vil jeg nå kalle ganske kjente band =] kommer såklart an på hvordan du ser det da. men bloc party spilte på quarten, fikk avishype i norge og ligger vel rundt 85k+ fans på last.fm...og clap your hands var sammen med sufjan stevens og the arcade fire (og kanskje the decemberists) blant de mest hypede indiebanda i 2005. men de kan godt være ukjente for mannen i gata allikevel.. de jeg mener burde hatt en plass i rampelyset: Bell X1 Haugesund Popensemble Tom McRae Ari Hest (disse er ukjente, som i "har godt under 10k fans på last.fm" ^^) 5453443[/snapback] Kan si meg enig i Bell X1 de er ganske så flinke. Også Tom McRae. begge bandene har mang litt småkjedelige sanger, men mye bra også. Band jeg syntes er ufortjent ukjente er: Razorlight (har 28k fans på last.fm) Louis XIV (15k) Forty Foot Echo (1500) Bic Runga (5k) Amusement Parks on Fire (2k) The Thrills (25k) Sam Roberts (3k) Rachael Yamagata (8k) Rooney (20k) Matt Pond PA (9k) The Margarets (230) José Gonzales (under 10) Joseph Arthur (13k) Editors (12k) Clor (5k) The Album Leaf (20k) Audionom (114) Matt Nathanson (5k) Ble litt lang liste men men mange som fortjener å bli kjente Edit: Alle er ikke like ukjente da men Endret 17. januar 2006 av manamind Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Gary Moore er vel egentlig VELDIG kjent? Blir liksom som å neven Bob Dylan... Min liste: Braindance (goth/darkwave/prog/fusion/metal) Symbyosis (ekstrem/prog/metal) Emiliana Torrini (Rolig gitarmusikk med fin vokal som til tider kan minne litt om Björk når hun synger forsiktig) Believer (prog/thrash/metal) Gackt (Vel, ultra-kjent i asia, men ikke her hjemme for å si det sånn) (japansk punk/hardrock iblandet litt asiatisk ting og tang) Mistress (stoner/thrash/metal med vokal både good 'ol heavy metal vokal ala Maiden og dyp growling) EDIT: Vel, de fleste bandene her er vanskelig å kategorisere, men ok... Endret 17. januar 2006 av TLZ Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 oops... ble litt ivrig Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Mannen i gate har ikke hørte om bloc party..... Edit1:men samma det Edit2:si gjerne hvilken sjanger det er også 5453652[/snapback] Det betyr ikke at de er ukjente. Hvor mange av "mennene i gata" har hørt om f.eks. Gorgoroth, Burzum, Death Cab, The Killers, Pearl Jam, A Perfect Circle, Goo Goo Dolls mm (fikk litt hjerneteppe nå så klarte ikke og komme på flere navn, men dere tar poenget). For at et band/en artist skal være kjent behøver ikke det å bety at "mannen i gata" har hørt om dem, men at de som hører på den type musikk som et band/en artist spiller vet om dem. PS: Ble ganske rotete dette. EDIT: Ble positivt overraska nå når jeg ser at det er mange som hører på samme musikk som meg på dette forumet Endret 17. januar 2006 av HKoN- Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Demoen til Gnostic kan snart kjøpes her Endret 17. januar 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Hører 90% av dere på metal? Please si hvilken sjanger det er... orker ikke å laste alt mulig synth, metal techno++ Selv om det ikke er det topice handler om.... Ps. razorlight er vel kjente Edit: glemte nesten å spørre om hvordan dere finner nye band? Edit2: Superfamily er jo et band, enten så er det ukjent eller? de er vært fall drit bra!! Endret 17. januar 2006 av Odd-Frank Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Front Line Assembly = Industrial EBMJakalope = Industrial Ween = Alternative rock KMFDM = Industrial rock/Ultraheavy beat Ulver = Elektronisk, black metal, alternative The Shizit = Digital hardcore Skinny Puppy = Industrial Novanova = Chillout KIFOTH = Industrial Haujobb = Industrial Front 242 = EBM The Faint = Indie rock, synth pop Coil = industrial, noise, ambient, dark ambient, neo-folk, spoken word, minimalism Bent = Chillout Autechre = IDM 5452620[/snapback] Mye industrial her, men hva fanken skal man kalle musikken a? Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Tom McRae (indie/singer songwriter) 5453443[/snapback] Absolutt! Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Klimt 1918: Italiensk gjeng som spiller fantastisk bra musikk. Vanskelig å kategorisere, men fans av Katatonia, Novembre ol. bør sjekke de ut. Gode omtaler får de også, men hører ikke mye snakk om dem... http://www.metalstorm.ee/bands/review.php?...est_reviews=yes Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 HERREGUD, SELV OM DUUUUUUUUUU VET OM DET SÅ BETYR DE IKKE AT DE ER KJENTE! SERIØST, BRØDHAU, OG DET GÅR UT TIL DERE ALLE SAMMEN! ...brølape... 80-tallets ufortjent ukjente band; The Sound. Sjekk album som feks Heads and Hearts og Thunder Up. Magnificent! Og vokalist Borlands album Alexandria eller Brittle Heaven. T'Weed Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg synes resten av verden skal vite om et band som het Doctors of Madness. De spilte helt vanvittig bra musikk som var en kombinasjon av Glam, Punk, Rock og Psychedelia. Ja bokstavlig talt. Selv idag er det ingen som klarer å feste dem til en egen sjanger. Forøvrig er det nok et band som beviser at det var verken Iron Maiden eller Metallica som oppfant overgangene, slik mange feilaktig hevder. Jeg legger ved en sample, for dette er musikk flere folk må høre. Øyeblikket som der låten går over i vill felegnikking så det fråder ut av munnen på fiolinisten akkompagnert av tunge gitarriff, er ubeskrivelig bra. Sample Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Herregud, selv om du vet om det så betyr det ikke at de er kjente. Seriøst, brødhau, og det går ut til dere alle sammen! 5454131[/snapback] Enig. Men er det snakk om ufortjent liten berømmelse, eller ikke? Edit: Hvor mange av "mennene i gata" har hørt om f.eks. Pearl Jam 5454378[/snapback] hmmm.... 90% har vel hørt om det ganske så kjene bandet Pearl Jam. Endret 18. januar 2006 av anth Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Anth: Hvis det er snakk om hvor mye berømelse som fortjenes så kunne jeg jo ha nevnt System of a Down... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Topic går på om et band er ufortjent ukjent. Min vri var da: Fortjent ukjent! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ikke mobb caps-lock'en min. Den tyske a capella-gruppen Die Prinzen har fått heller lite oppmerksomhet her til lands, selv med deres sjarmerende utseende og gimmick. Sangene "Deutschland" og "Millionär" er intet mindre enn musikalske mesterverk. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Omar Alfredo Rodriguez Lopez som soloartist De Facto Art Brut The Boy Least Likely To Death From Above 1979 The Libertines (er vel forholdsvis kjent, men) Lumsk Sufjan Stevens Yo La Tengo Yeah Yeah Yeahs Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Råg i Ryggen, svensk prog rock fra -75. Ble spilt et par sanger på pyro :)Absolutt verdt å sjekke ut for alle prog rock fans. Råg i Ryggen - Råg i Ryggen albumet er gitt ut på nytt (ble i fjor) og finnes på cdon.com Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Et band som er totalt ukjent og smertelig ufortjent er Garden Wall fra Italia Vitaly Menshikov som driver den Uzbekistanske siten Progressor tok saken i egne hender, nå har ihvertfall Garden Wall en hjemmeside. For de som liker sær metal så er kanskje ikke 48 sekunder helt bortkasta, lydklippet er hentet fra albumet Forget the Colours som kom ut i 2002. Et annet band som er totalt ukjent er Thule fra Honningsvåg, de har såvidt blitt nevnt i norsk media. NRK nevnte at de i 2003 skulle delta i by:Larm, og bemerket at band med så lang fartstid var sjelden kost. Grunnet reisekostnader så kunne ikke bandet komme til Trondheim, hvordan tror du det føltes? Sangen Aurora B oppsummerer det meste... Edit: Garden Wall og Thule har henholdsvis en fartstid på 13 og 20 år, m.a.o. lar de seg ikke knekke så lett Endret 18. januar 2006 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Timur Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Må slenge meg på Haugesund Popensemble (Odin og Odd Martin ruler), men det er jo oppløst. Kan også nevne Panzerwagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå