Gå til innhold

Ufortjente Ukjente Band


Solidsturla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
clap your hands say yeah og ihvertfall bloc party vil jeg nå kalle ganske kjente band =] kommer såklart an på hvordan du ser det da. men bloc party spilte på quarten, fikk avishype i norge og ligger vel rundt 85k+ fans på last.fm...og clap your hands var sammen med sufjan stevens og the arcade fire (og kanskje the decemberists) blant de mest hypede indiebanda i 2005. men de kan godt være ukjente for mannen i gata allikevel..

 

 

de jeg mener burde hatt en plass i rampelyset:

Bell X1

Haugesund Popensemble

Tom McRae

Ari Hest

 

(disse er ukjente, som i "har godt under 10k fans på last.fm" ^^)

5453443[/snapback]

 

Kan si meg enig i Bell X1 de er ganske så flinke. Også Tom McRae. begge bandene har mang litt småkjedelige sanger, men mye bra også.

 

Band jeg syntes er ufortjent ukjente er:

 

Razorlight (har 28k fans på last.fm)

Louis XIV (15k)

Forty Foot Echo (1500)

Bic Runga (5k)

Amusement Parks on Fire (2k)

The Thrills (25k)

Sam Roberts (3k)

Rachael Yamagata (8k)

Rooney (20k)

Matt Pond PA (9k)

The Margarets (230)

José Gonzales (under 10)

Joseph Arthur (13k)

Editors (12k)

Clor (5k)

The Album Leaf (20k)

Audionom (114)

Matt Nathanson (5k)

 

Ble litt lang liste men :p men mange som fortjener å bli kjente

 

Edit: Alle er ikke like ukjente da men

Endret av manamind
Lenke til kommentar

Gary Moore er vel egentlig VELDIG kjent?

Blir liksom som å neven Bob Dylan... :shrug:

 

Min liste:

Braindance (goth/darkwave/prog/fusion/metal)

Symbyosis (ekstrem/prog/metal)

Emiliana Torrini (Rolig gitarmusikk med fin vokal som til tider kan minne litt om Björk når hun synger forsiktig)

Believer (prog/thrash/metal)

Gackt (Vel, ultra-kjent i asia, men ikke her hjemme for å si det sånn) (japansk punk/hardrock iblandet litt asiatisk ting og tang)

Mistress (stoner/thrash/metal med vokal både good 'ol heavy metal vokal ala Maiden og dyp growling)

 

EDIT: Vel, de fleste bandene her er vanskelig å kategorisere, men ok...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Mannen i gate har ikke hørte om bloc party.....

 

Edit1:men samma det

Edit2:si gjerne hvilken sjanger det er også

5453652[/snapback]

 

Det betyr ikke at de er ukjente. Hvor mange av "mennene i gata" har hørt om f.eks. Gorgoroth, Burzum, Death Cab, The Killers, Pearl Jam, A Perfect Circle, Goo Goo Dolls mm (fikk litt hjerneteppe nå så klarte ikke og komme på flere navn, men dere tar poenget). For at et band/en artist skal være kjent behøver ikke det å bety at "mannen i gata" har hørt om dem, men at de som hører på den type musikk som et band/en artist spiller vet om dem.

 

PS: Ble ganske rotete dette.

 

EDIT: Ble positivt overraska nå når jeg ser at det er mange som hører på samme musikk som meg på dette forumet :D

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Hører 90% av dere på metal?

 

Please si hvilken sjanger det er... orker ikke å laste alt mulig synth, metal techno++ ;)

 

Selv om det ikke er det topice handler om....

 

Ps. razorlight er vel kjente

 

Edit: glemte nesten å spørre om hvordan dere finner nye band?

Edit2: Superfamily er jo et band, enten så er det ukjent eller? de er vært fall drit bra!!

Endret av Odd-Frank
Lenke til kommentar
Front Line Assembly = Industrial EBM

Jakalope = Industrial

Ween = Alternative rock

KMFDM = Industrial rock/Ultraheavy beat

Ulver = Elektronisk, black metal, alternative

The Shizit = Digital hardcore

Skinny Puppy = Industrial

Novanova = Chillout

KIFOTH = Industrial

Haujobb = Industrial

Front 242 = EBM

The Faint = Indie rock, synth pop

Coil = industrial, noise, ambient, dark ambient, neo-folk, spoken word, minimalism

Bent = Chillout

Autechre = IDM

5452620[/snapback]

 

Mye industrial her, men hva fanken skal man kalle musikken a? ;)

Lenke til kommentar
HERREGUD, SELV OM DUUUUUUUUUU VET OM DET SÅ BETYR DE IKKE AT DE ER KJENTE!

 

SERIØST, BRØDHAU, OG DET GÅR UT TIL DERE ALLE SAMMEN!

 

 

...brølape...

 

80-tallets ufortjent ukjente band; The Sound. Sjekk album som feks Heads and Hearts og Thunder Up. Magnificent! Og vokalist Borlands album Alexandria eller Brittle Heaven.

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Jeg synes resten av verden skal vite om et band som het Doctors of Madness. De spilte helt vanvittig bra musikk som var en kombinasjon av Glam, Punk, Rock og Psychedelia. Ja bokstavlig talt. Selv idag er det ingen som klarer å feste dem til en egen sjanger.

 

Forøvrig er det nok et band som beviser at det var verken Iron Maiden eller Metallica som oppfant overgangene, slik mange feilaktig hevder.

 

Jeg legger ved en sample, for dette er musikk flere folk høre. Øyeblikket som der låten går over i vill felegnikking så det fråder ut av munnen på fiolinisten akkompagnert av tunge gitarriff, er ubeskrivelig bra.

 

Sample

Lenke til kommentar
Herregud, selv om du vet om det så betyr det ikke at de er kjente.

 

Seriøst, brødhau, og det går ut til dere alle sammen!

5454131[/snapback]

Enig. Men er det snakk om ufortjent liten berømmelse, eller ikke?

 

Edit:

 

Hvor mange av "mennene i gata" har hørt om f.eks. Pearl Jam

5454378[/snapback]

hmmm.... 90% har vel hørt om det ganske så kjene bandet Pearl Jam.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Et band som er totalt ukjent og smertelig ufortjent er Garden Wall fra Italia :mrgreen:

Vitaly Menshikov som driver den Uzbekistanske siten Progressor tok saken i egne hender, nå har ihvertfall Garden Wall en hjemmeside. For de som liker sær metal så er kanskje ikke 48 sekunder helt bortkasta, lydklippet er hentet fra albumet Forget the Colours som kom ut i 2002.

 

Et annet band som er totalt ukjent er Thule fra Honningsvåg, de har såvidt blitt nevnt i norsk media. NRK nevnte at de i 2003 skulle delta i by:Larm, og bemerket at band med så lang fartstid var sjelden kost. Grunnet reisekostnader så kunne ikke bandet komme til Trondheim, hvordan tror du det føltes? Sangen Aurora B oppsummerer det meste...

 

Edit: Garden Wall og Thule har henholdsvis en fartstid på 13 og 20 år, m.a.o. lar de seg ikke knekke så lett :woot:

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...