Gå til innhold

Finnes det Scart-forlenger?

Anbefalte innlegg

Jeg fant forleden dag ut at tv`n min står litt dumt plassert i stua og har derfor lyst til å flytte litt på den - problemet er da at scart-kabelen fra pc ikke når helt frem.

Det jeg trenger er en scart-skjøteledning ellerno - finnes noe slikt og hvor mye verre bilde kan jeg forvente å få dersom jeg blir nødt til å strekke kabelen 5 m ekstra. (stua er ikke så stor, har bare tenkt å legge kabelen langs veggen :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo - men det var egentlig ikke en scart-ledning jeg søkte etter. Jeg er mer interessert i en scart-skjøteledning - får ikke kobla en 5m scart kabel direkte til pc så jeg tenkte at jeg skulle bare forlenge den svideo/scart kabelen jeg har liggende koblet til pc idag.

Lenke til kommentar
Jo - men det var egentlig ikke en scart-ledning jeg søkte etter. Jeg er mer interessert i en scart-skjøteledning - får ikke kobla en 5m scart kabel direkte til pc så jeg tenkte at jeg skulle bare forlenge den svideo/scart kabelen jeg har liggende koblet til pc idag.

5457261[/snapback]

Rett meg noen hvis jeg tar feil, men en slik skjøtekabel tror jeg ikke finnes.

Skal hele saken absolutt gå via scart kan du derimot kjøpe en scart-sak som har tre innganger for scart-kontakter. Denne scart-mottakerenhar igjen en kabel som går videre inn til scart-inngangen på for eks en tv. Men denne kabelen er vel bare 50 cm lang eller noe.

Fås kjøpt på Clas Ohlson og koster rundt 300+-, og siden den er så dyr kanskje du skal velge den løsningen jeg har: Kjøre laaaang svideo-kabel og laaange audiokabler ut fra pc'en da disse kablene finnes(5m++). I enden av disse sette på en scartadapter av denne typen...322399_BX_2005-07-05_101328.jpg

...for å koble den inn til scartinngangen til tv'en...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...