Gå til innhold

Overklokking av X2 3800+?

Mixy

Anbefalte innlegg

Heisann

PC'en min har tatt kvelden, og det ebber nok u t i at jeg må kjøpe nytt hovedkort og CPU. Men før jeg kjøper noe, lurer jeg bare på den er noe sårlig å klokke med?

Jeg har ett sett fra Waterchill som er montert på NB, CPU og GPU.

CPU'en som jeg skal kjøpe

Hovedkortet jeg skal kjøpe.

Noen som har erfaringer med disse, som de vil dele med meg. Vet at det er en egen tråd for det hovedkortet, men den er på bortimot 70 sider, så jeg gidder ikke lese igjennom alt for å finne svar.

Tusen takk for svar :D

Oi, sorry... la den i feil katergori, hvis en snill mod kunne plz flytte den, så hadde jeg vært takknemmelig, plz ikke steng.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du gjør et klokt valg ved å kjøpe det der. Jeg har i hvert fall nettopp bestilt samme cpu og hovedkort, så da må det være bra :p . Jeg har lest flere tester, og både cpuen og hket ser ut til å være klokkevillige. Søk og kikk rundt på forumet, så finner du masse info om det. :)

Lenke til kommentar

jada, har sett mye rundt om disse. MEn lite om klokking på disse egentlig, så jeg tenkte jeg kunne slenge ut en post her.

BTW sablabra, nråd får du delene dine? Kunne ikke ha slengt meg en mail med ditt førsteinntrykk da?

Lenke til kommentar
jada, har sett mye rundt om disse. MEn lite om klokking på disse egentlig, så jeg tenkte jeg kunne slenge ut en post her.

BTW sablabra, nråd får du delene dine? Kunne ikke ha slengt meg en mail med ditt førsteinntrykk da?

5455920[/snapback]

Joda, jeg kommer til å strø rundt meg med førsteinntrykk :p . Jeg vet ikke helt når jeg får de, men det kan ta litt tid. Jeg håper på å få de den uken her, men jeg skal ikke love noe...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :) Se under "tester" her på hardware. Der har de klokket en amd x2 3800+.

Er visst Veldig overklokkingsvillig. Men husk at hvis du skal overklokke, bør du ha overklokkingsvillige ram som står i stil. Har en amd x2 3800+, og må bare si at den er herlig, spesielt i nyere spill slik som bf2. Spiller med alt på MAX sammen med et 7800gt med 70-80 i fps konstant. Du vil ikke angre. Lykke til :yes:

Oops. du har viss allerede bestilt. :!:

Endret av anders-1989
Lenke til kommentar

Nå har jeg PC 4200 ram, så de skulle i alle fall tåle 266 Mhz standard klokks, pluss at det er ganske godt RAM, så tror ikke det skulle være noe problem.

Dessuten så har jeg jo vannkjøling, så temperaturer skulle heller ikke være noen hindring i første omgang.

Måtte sende tilbake hovedkort og vannpumpe på returrett så tar litt tid før jeg får tested dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...