Gå til innhold

Min første erfaring med Microplex.


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp sendt følgende mail til [email protected]:

 

Hei! Jeg tenkte jeg skulle fortelle dere litt om min første erfaring med Microplex, og hvordan jeg opplever den.

 

Jeg finner ut at dere har det Lian-Li kabinettet jeg ønsker meg til kr 200,- lavere enn Netshop, som sammen med Dataimpuls er eneste andre som fører det. Greit det tenker jeg, og bestiller selv om jeg allerede har en annen ordre gående hos Netshop, hovedsaklig for å slippe å vente til Netshop får varen inn igjen på lager. De kr 200,- i prisforskjell vil jo mer enn veie opp for de ekstra fraktkostnadene.

 

Jeg registrerer meg på sidene deres og skal til å bestille, men...? jeg har ikke mottatt noe passord. Kommer vel snart, tenker jeg, og smører meg med tålmodighet. Fem minutter etter forsøker jeg igjen, uten resultat. Jeg venter enda fem minutter. Ingen verdens ting. Først dagen etterpå kommer passordet, og jeg bestiller. Uten å få lov til å betale med Visa, noe som spiser nesten helt opp de 200,- jeg hadde å gå på, pga det ekstra oppkravsgebyret.

 

En dag eller to senere skal jeg sjekke hvor i prosessen ordren er, og logger meg på for å sjekke. Ikke sendt – og ingen annen info er tilgjengelig. Jeg lar det gå en dag til, og finner da ikke ordren under Ordrestatus, men derimot under Sendte Ordre. Okay, da er den sendt, går jeg ut i fra – men noe sporingsnummer har jeg ikke fått. Jeg bestemmer meg for å ringe for å høre hvor det har blitt av sporingsnummeret mitt, men da får jeg beskjed om at telefontiden er fra 12-14 hver dag. Jeg ser på klokken, og den er to minutter over to.

 

For å summere opp:

 

Dere har gode priser, men kundeservicen ligner ikke noenting. Med mindre jeg er så blakk at jeg strengt tatt ikke burde kjøpt noe annet enn mat og såpe, svarer det seg lite for meg å bestille fra dere, da den ikke-eksisterende kundeservicen mer enn veier opp for de få kronene spart. I et så konkurranseutsatt marked kan jeg ikke annet en å undres over hvordan dere kan drive slik uten å miste kunder. Dere mistet minst en i meg – for ikke å snakke om alle de som ber meg om råd når de skal bestille noe.

 

Andre som har lignende erafringer?

 

Jeg vet ikke hva jeg reagerer mest på: Den utrolig dårlige informasjonstilgangen, eller at de bare kan nås på telefonen TO timer hver dag (i teorien - har jo ingen garanti for at de faltisk plukker opp røret)! Kontrasten til Netshop, som av og til svarer midt på natten, er jo skrikende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du har hvert skikkelig uheldig nå, mange som skryter av MicroPlex....

5452463[/snapback]

Vel. jeg er en av dem som har sluttet å handle hos Microplex. Greit nok om man skal ha store ordre og har god tid, men skal du ha noe smårask raskt, lønner det seg å handle andre steder. Noen sender småvarer som brev, har ekspedisjonsgebyret innbakt i prisene og tillater bruk av VISA. Det blir mye spart.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det var trist å høre at du ikke føler at du har fått god kundeservice hos oss.

 

Jeg sjekket litt for å se hva som var gått galt. Du registrerte deg som kunde mandag morgen og la inn bestillingen mandag formiddag. Vi klargjorde og sendte pakken tirsdag formiddag og sporingsnummer ble lastet opp og gjort tilgjengelige ved 14-tiden samme dag.

 

Mandag er den travleste dagen i uka da bestillinger fra helgen skal ut. Vi klarer derfor ikke å få ut varer samme dag som bestilling registreres, men bortsett fra det føler jeg kanskje ikke ting har tatt så fryktelig lang tid...vel?

 

Send oss gjerne en epost om du ikke kommer igjennom på telefon - mange ting må vi uansett sjekke litt rundt innen vi kan svare og da er ikke telefon hensiktsmessig, selv om jeg er helt enig i at vi har et forbedringspotensiale der :)

 

Ha en fortsatt god dag!

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Det er bra dere svarer i denne tråden - alltid et stort pluss i margen til webshopper som gjør det!

 

Jeg må imidlertid likevel arrestere deg på èn ting: Jeg sjekket sist for en halvtime siden, og pakkesporingsnummeret var da enda ikke tilgjengelig.

 

Ellers står mine to punkter ved lag: Ikke mulig å betale på annen måte enn ved oppkrav (koster mer og tar lenger tid) og lite vindu for kundebehandling per telefon (kun TO timer per dag! Slikt holder ikke!). Disse to tingene sender meg som ny kunde et sterkt signal om at Microplex ikke bryr seg om kundene. Det er selvsagt mulig det signalet er feilaktig (noe det faktum at dere svarte her i tråden kan tyde på), men det er ikke desto mindre reelt. Da jeg bestilte hos Microplex første gang, var det pga deres relativt gode rykte - så får vi se om det blir flere bestillinger.

 

mvh,

 

Aetius.

 

PS! Tidsaspektet må jeg ta på min kappe. Jeg har ventet en stund på at Netshop skulle få kabinettet på lager (noe de selvsagt fikk i det øyeblikk jeg avbestilte) - jeg kan ikke bruke min nye deilige vannkjølingssett uten det - og det har nok gjort meg såpass utålmodig at tiden virket lenger enn den var. Men det tok likevel ALT for lang tid fra jeg registrerte meg til jeg fikk passord. Nok til at jeg måtte gå og legge meg og utsette bestillingen til senere.

 

EDIT2: Og der var pakkesporingen på plass også, ja.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Jeg må imidlertid likevel arrestere deg på èn ting: Jeg sjekket sist for en halvtime siden, og pakkesporingsnummeret var da enda ikke tilgjengelig.

Hei igjen!

 

Jeg får det opp hos meg...men mulig det ikke ble gjort før ved 15-tiden i dag når pakkefolket tar kvelden. Beklager :)

 

Ellers står mine to punkter ved lag: Ikke mulig å betale på annen måte enn ved oppkrav (koster mer og tar lenger tid)

Helt enig. Vi håper/regner med å ha VISA klart iløpet av 2-3 uker.

 

og lite vindu for kundebehandling per telefon (kun TO timer per dag! Slikt holder ikke!). Disse to tingene sender meg som ny kunde et sterkt signal om at Microplex ikke bryr seg om kundene.

Det er kundene vi lever av så jo, vi bryr oss absolutt om dem :) Vi oppfordrer kundene til å henvende seg til oss via epost fordi det ofte er ting vi må sjekke med varer, leveranser osv. innen vi kan svare og at det derfor er lite hensiktsmessig å gjøre dette via telefon. Ønsker noen å snakke med oss om ting som haster kan de dog ringe innenfor telefontiden så kaster første ledige medarbeider seg på tråden :)

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva jeg reagerer mest på: Den utrolig dårlige informasjonstilgangen, eller at de bare kan nås på telefonen TO timer hver dag (i teorien - har jo ingen garanti for at de faltisk plukker opp røret)! Kontrasten til Netshop, som av og til svarer midt på natten, er jo skrikende!

 

Jøss! Har det skjedd deg mange ganger at Netshop har svart på telefonen midt på natten eller?

 

Jeg har kun kontaktet Microplex en gang da jeg klusset med bestillingen. Sendte dem en mail klokken 00:35 på natten og fikk svar 06:55 morgenen etter, så jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med servicen hos dem.

Lenke til kommentar

Jeg legger vel et sted mellom 10 og 15 store og små ordere hos komplett/microplex/mpx avhenig av hva jeg skal ha.

Har erfart hos alle 3 at hvis det er noe som virkelig haster bruker jeg alltid bedriftspakke express over natt da sendes pakken asap fra samtlige.

Velger jeg bedriftspakke dør-dør varierer det fra umiddelbar(iløpet av dagen) til 2-3 dager.

Ved bruk av Servicepakke har jeg samme erfaringer som med bedriftspakke dør-dør.

 

Handler dog på kreditt, men det skulle ikke ha noe med ekspedisjonstid å gjøre, komplett er iallefall rå på express over natt, legger jeg orderen før kl 14 (hvis jeg ikke husker feil), er den på døren min her 0800 dagen etter. Bra av Posten og Komplett.

 

Ellers har jeg full forståelse for at Microplex har kort "telefontid". Telefon binder unødvendig mye tid, og må man snakke med dem får man ta det i telefontiden.

 

Bruker du mail har du også en skriftelig "logg", og et skriftelig løfte (om vi kan kalle en mail for det) veier tyngre enn et muntelig løfte...(i praksis)

 

Tommel opp for Microplex, komplett og mpx for over snittet god service.

 

At en bedrift tar telefonen midt på natten sier mer om folka som jobber der enn servicen..(såfremt de ikke jobber skift og det er vel heller usansynlig..)

 

Det er nå iallefall min subjektive mening.

Endret av dale
Lenke til kommentar

Tommel opp for Microplex, komplett og mpx for over snittet god service.

5454138[/snapback]

 

Du glemmer psdata.no, de har meget bra service også.... ;)

5454151[/snapback]

 

Det er jeg veldig enig, handlet en del av dem og. Hadde en veldig fin opplevelse i forbindelse med retur av en def harddisk.

 

 

Angående servicepakke har jeg nesten sluttet å bruke det, tar for lang tid, jeg går å irriterer meg. men men, er det snakk om en kabel eller noe små pjatt er det bedre å få det i brev eller servicepakke enn å bruke penger på frakt...

Lenke til kommentar

Vel, nå er endelig kabinettet i hus, men jeg har funnet et par ting til som jeg reagerer på:

 

1) kr 20,- pluss mva til pakking og emballasje - når pakking består i å kliste adresselapp og fraktbrev på siden av esken - som forøvrig er den samme som kabinettet ble levert i fra Lian-Li. Dette er 25,- rett i lomma på Microplex - ikke at det er noe galt i det i seg selv, men forsøket på å kamuflere det som reelle ekstrakostnader synes jeg er temmelig tvilsomt. Jeg tviler også sterkt på om det betales inn moms til staten på emballasje som kommer fra fabrikken.

 

2) Porto og oppkrav på kr 182,- pluss moms, når Posten oppgir at dette skulle ha kostet kr 172,- inklusive moms. Det vil si ytterligere kr 55,50 i ren men kamuflert profitt til Microplex.

 

Jeg har ingen problemer med at Microplex tjener penger på det de gjør, men jeg liker dårlig at de opererer med skjulte kostnader og kamuflerer sine inntekter på denne måten. Jeg beklager folkens, men med mindre jeg ikke kan få fatt i det jeg trenger hos andre, handler jeg ikke hos dere igjen.

Lenke til kommentar
Vel, nå er endelig kabinettet i hus, men jeg har funnet et par ting til som jeg reagerer på:

 

1) kr 20,- pluss mva til pakking og emballasje - når pakking består i å kliste adresselapp og fraktbrev på siden av esken - som forøvrig er den samme som kabinettet ble levert i fra Lian-Li. Dette er 25,- rett i lomma på Microplex - ikke at det er noe galt i det i seg selv, men forsøket på å kamuflere det som reelle ekstrakostnader synes jeg er temmelig tvilsomt. Jeg tviler også sterkt på om det betales inn moms til staten på emballasje som kommer fra fabrikken.

 

2) Porto og oppkrav på kr 182,- pluss moms, når Posten oppgir at dette skulle ha kostet kr 172,- inklusive moms. Det vil si ytterligere kr 55,50 i ren men kamuflert profitt til Microplex.

 

Jeg har ingen problemer med at Microplex tjener penger på det de gjør, men jeg liker dårlig at de opererer med skjulte kostnader og kamuflerer sine inntekter på denne måten. Jeg beklager folkens, men med mindre jeg ikke kan få fatt i det jeg trenger hos andre, handler jeg ikke hos dere igjen.

5464550[/snapback]

 

Nr. 2 kan du takke Staten for, bedrifter er pålagt å ta MVA av hele fakturabeløpet,

inkl.frakt/porto...

Lenke til kommentar
Vel, nå er endelig kabinettet i hus, men jeg har funnet et par ting til som jeg reagerer på:

 

1) kr 20,- pluss mva til pakking og emballasje - når pakking består i å kliste adresselapp og fraktbrev på siden av esken - som forøvrig er den samme som kabinettet ble levert i fra Lian-Li. Dette er 25,- rett i lomma på Microplex - ikke at det er noe galt i det i seg selv, men forsøket på å kamuflere det som reelle ekstrakostnader synes jeg er temmelig tvilsomt. Jeg tviler også sterkt på om det betales inn moms til staten på emballasje som kommer fra fabrikken.

 

2) Porto og oppkrav på kr 182,- pluss moms, når Posten oppgir at dette skulle ha kostet kr 172,- inklusive moms. Det vil si ytterligere kr 55,50 i ren men kamuflert profitt til Microplex.

 

Jeg har ingen problemer med at Microplex tjener penger på det de gjør, men jeg liker dårlig at de opererer med skjulte kostnader og kamuflerer sine inntekter på denne måten. Jeg beklager folkens, men med mindre jeg ikke kan få fatt i det jeg trenger hos andre, handler jeg ikke hos dere igjen.

5464550[/snapback]

 

Unnskyld å måtte si det men synes da trådstarter klager unødvendig mye her, disse prisene er da ikke uvanlige?

 

vet at kabinettet kostet bare 200 kroner men størrelse teller når man skal sende dette i posten.

Lenke til kommentar
Porto og oppkrav på kr 182,- pluss moms, når Posten oppgir at dette skulle ha kostet kr 172,- inklusive moms. Det vil si ytterligere kr 55,50 i ren men kamuflert profitt til Microplex.

Hei igjen!

 

Esken kabinettet sendes i måler 30x53x59cm. Ifølge Postens volumvektberegning tilsvarer dette (30x53x59)/5000 = 18,76kg.

 

Du ligger i postsone 4. En pakke på 19kg til sone 4 koster ifølge Postens prislister kr. 145,- eks.mva. Legger du til Postens oppkravsgebyr som i skrivende er kr. 36,- ender vi opp på kr. 181 + mva.

 

Systemet vårt har dermed beregnet 1 krone for mye i frakt, noe vi selvsagt beklager. Om du mailer meg ditt kontonummer så skal jeg få tilbakeført beløpet til deg ;)

 

Ha en fortsatt god dag!

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med at Microplex tjener penger på det de gjør, men jeg liker dårlig at de opererer med skjulte kostnader og kamuflerer sine inntekter på denne måten. Jeg beklager folkens, men med mindre jeg ikke kan få fatt i det jeg trenger hos andre, handler jeg ikke hos dere igjen.

5464550[/snapback]

 

Hvis du spør meg så klager du veldig mye for veldig lite. Har handlet noen få ganger hos microplex, de har vært helt ok, verken bedre eller verre enn noen andre.

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å klage - hadde jeg gjort det, hadde jeg gjort det på en annen måte, og direkte til Microplex. Jeg hadde også nevnt tilbakebetaling av deler av beløpet, noe jeg ikke har gjort. Det jeg ønsker er å dele med andre de erfaringene jeg har gjort som fersk kunde hos Microplex, og jeg synes jeg har gjort dette på en relativt nøktern måte. Jeg er på ingen måte sur eller sint på Microplex, men ønsker bare å påpeke enkelte ting jeg i prinsippet opplever som problematiske.

 

Forøvrig målte postkontoret her esken kabinettet kom i, og ga meg skriftlig en pris på kr 172,- ink mva. De sa størrelsen var akkurat innenfor grensen. Akkurat som dere må forholde dere til den informasjon dere får fra Posten, må jeg også gjøre nettopp det.

 

PS! Det kronestykket skal dere få kjøpe en tyggis for. Kòs dere! ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...