Howard Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Endelig ser det ut til å bli fart på utviklingen av neste generasjon trådløse nettverk - 802.11n-standarden. Les mer Lenke til kommentar
eternal Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Men hva med latency og signalstyrke/dekningsgrad? Er det mulig å spille FPS online uten disse problemene uten at man sitter rett ved siden av noden? Hvordan er dette idag? Endret 17. januar 2006 av eternal Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Sitter med et Marvell WL-138g WLAN kort og en Billion 7202g trådløs aksesspunkt med signalstyrke "Lav" (6-36Mbit teoretisk kanskje?) og har null problemer med å spille BF2 da pingen min er helt lik mine venner med samme type linje som sitter og spiller via kablet. Har 1 ms når jeg pinger aksesspunktet. Er snakk om 1 etasje og 2 trevegger imellom. Så, jeg kan hvertfall gå god for dagens standard utifra ping og faktisk forsinkelse kontra kablet nett på online spill. Men når jeg laster ned foretrekker jeg helst kablet Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 når slik og senere teknologi blir godt utbredt så kan man vel finne seg et åpent trådløst nettverk med brukbar hastighet hvor enn det skal være Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Men hva med latency og signalstyrke/dekningsgrad? Er det mulig å spille FPS online uten disse problemene uten at man sitter rett ved siden av noden? Hvordan er dette idag? 5452406[/snapback] Det er nok internetthastigheten som teller her.. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Så pakketap er ikke et problem sier du? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Greit å få en standard på dette, håper den klarer å få 400 mbits i "reell" transfer på en grei avstand. Det hjør det litt greiere å akksesere filservere med bærbare o.l. AtW Lenke til kommentar
eternal Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det som hadde vært litt kult hadde vært sendere som ikke nødvendigvis fokuserer på hastighet, men dekningsgrad. Slik kunne man laget lan med naboer mm. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Det jeg savner er et større frekvensområde. Problemet nå er at interferens mellom kanalene gjør det problematisk å sette opp flere accesspunkt i samme område (nødvendig hvis man skal ha f.eks 60-70 pc'er i ett og samme rom, eller at du har et 3-etasjes bygg der samtlige rom på rad og rekke under hverandre skal ha god wlan dekning). Endret 18. januar 2006 av JKJK Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Det jeg savner er et større frekvensområde. Problemet nå er at interferens mellom kanalene gjør det problematisk å sette opp flere accesspunkt i samme område (nødvendig hvis man skal ha f.eks 60-70 pc'er i ett og samme rom, eller at du har et 3-etasjes bygg der samtlige rom på rad og rekke under hverandre skal ha god wlan dekning). 5457583[/snapback] Man får jo gjerne kjørt ihvertfall tre aksesspunkt å samme sted om man har litt mellomrom mellom kanalene? Men jeg er litt enig med at det kan være lite, men det er jo også vanskligere å få mye båndbredde uten at hver kanal tar opp et bredere område. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Man benytter høy kryptering i dag. Inneholder dette også kompresjon? Jeg vil tro man kan oppnå bra hastigheter med realtime kompresjon via dedikerte chips på utstyret (sender/mottager) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå