Mephisto- Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Jeg har lenge hatt problemer med pcen min... og i dag fant jeg ut hva som var galt med den... ata 100 (som er ide port på hk) blokkerte tydligvist alt til pcen min... som hadde noe med ide kabler å gjøre... så jeg fikk blå skjerm i windows install... men når jeg tok ut alle ide kablene fra den så funket alt.. derfor lurte jeg på hva jeg kan gjøre for at dette ikek skal skje? for eks legge inn noe små saker på disken før install til os starter? Lenke til kommentar
borstad Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Hadde hjulpet litt om du skrev hvilket os det er snakk om men siden du får blåskjerm under install så regner jeg med det er windows 2000 / XP det er snakk om. Hadde dette hovedkortet selv i ett års tid. Trikset er, når du skal installere w2k, er at du har Promise100 driveren på diskett. Driveren skal ligge på cd'en som fulgte med hovedkortet. Der skal du kopiere det som ligger i win2000 (el.lign.) mappa på cdrommmen over til disketten. Når du da booter fra w2k cd'en så skal du trykke F6 for å installere såkalte "third-party drivers". Putt da i disketten og følg anvisningene. Når det kommer til at ata100 blokkerer alt til maskinen din, så hadde jeg et lignende problem med mitt hk. Det var da Promise100 driveren som var for gammel for hk. (build 31 istedenfor 33). Sørg for å bruke de nyeste driverene. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 11. september 2002 Forfatter Del Skrevet 11. september 2002 takk 2k :smile: faktsik et godt svar... bruker 2000, men jeg skjønte poenget ditt... takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå