neewbee Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Skulle gjerne hatt en fax-maskin, men jeg har ikke fasttelefon, bare mobil. Så jeg lurer på om det går an å koble faxen til mobilen? Har en t68i. Og evt hvilket utstyr jeg trenger (bortsett fra selve faxmaskinen). Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Har selv sett litt på fax løsninger over GSM. For det første må du ha et fax abon. på GSM abon. ditt. For det andre må du ha utstyr som kan kommunisere med mobiltelefonen din. Det eneste utstyret jeg har funnet, er en faxmaskin som virker ilag med et Nokia CardPhone (gsm telefon på et PCMCIA kort). Denne løsningen koster 13.000, og er vel ikke noe hvermansen kjøper. Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Link til vidundret Virker som om du kan bruke en seriell kabel fra telefonen din til faxmaskinen. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hva med å bruke pc'en som fax? Det fulgte vel kanskje med en dockinstation/kabel til telefonen som kan koples til, og et hav av fax-software. Lenke til kommentar
neewbee Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 07:02, tKila skrev:Hva med å bruke pc'en som fax? Det fulgte vel kanskje med en dockinstation/kabel til telefonen som kan koples til, og et hav av fax-software. Hmmm, hadde jeg ikke tenkt på. Er det scanner og printer som må brukes da? Og hvilken programvare er å anbefale? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Kommer jo litt an på hvilket operativsystem du bruker. De fleste nyere Windows versjonene har innebygget faksfunksjonalitet - eller det følger med på installasjonscd'en. Lenke til kommentar
tKila Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 13:07, skrev neewbee: Quote: Den 2002-09-12 07:02, tKila skrev: Hva med å bruke pc'en som fax? Det fulgte vel kanskje med en dockinstation/kabel til telefonen som kan koples til, og et hav av fax-software. Hmmm, hadde jeg ikke tenkt på. Er det scanner og printer som må brukes da? Og hvilken programvare er å anbefale? Jeg brukte Symantec Winfax (http://www.symantec.com/winfax/) og var storfornøyd med det. Ganske stort program, så greit med kraftig maskin. Ellers vet jeg det finnes mange små, enkle på feks. http://www.tucows.com ..Og ja, scanner/printer kan benyttes. Det fulgte antagelig med noe software til scanneren din om du har. [ Denne Melding var redigert av: tKila på 2002-09-19 22:18 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå