Gå til innhold

De gode gamle freeware spillene! post de her!

Anbefalte innlegg

Men dette sporer jo av tråden helt. Jeg rapporterer tråden nå, så får en moderator se på saken, og se om han/hun greier å finne noe ulovlig på noen av linkene her. (Jeg har mine tvil :) )

5464201[/snapback]

ok, fint. vi kan jo ikke ha denne opp i full gang om det er ulovelig det vi driver meg :)

edit:

kanskje vi skal bytte navn på tråden til "de gode gamle Abandonware spillene!"?

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kan begynne med, ja, lemmings!

5452197[/snapback]

Hvorfor er det ikke lyd på Lemmings?! Får verken lyd eller musikk. Musikken/lyden på den gamle Lemmingsen er rett og slett genial og minst halve gleden ved spillet. Noen som vet om det går an å laste ned "soundtracket" til Lemmings? Da i det orginale lydformatet, ikke midi eller noe sånt crap.

EDIT: Forresten tror jeg noen av Commander Keen-episodene er abandonware. Er vel totalt 7 stk. 1, 2 og 3 er ikke spesielt gode, men de var visstnok svært populære da de kom. 4, 5 og 6 er helt geniale. Commander Keen gir deg timevis med god underholdning! Spillene er klassikere! Kjøpte en CD fra Apogee med 5 episodene for noen år siden. Beste spillkjøpet jeg noengang har gjort ;)

PS: Episode 3.5 - Keen Dreams er ikke utviklet av Apogee => langt i fra like god som de andre episodene.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

jeg kan jo slenge inn dette fra the underdogs FAQen:

But isn't abandonware illegal?

Unfortunately, yes. Despite the fact that publishers no longer derive revenues from these games since they have stopped selling them (and any revenues from retailers that still sell them were gained a long time ago, at the time of sales), it is illegal to distribute them so long as copyright holders have not released them into the public domain, and 95 years after the games' release have not elapsed. For more in-depth information on this issue, We recommend the following articles and websites:

Despite the illegal status of abandonware, we believe that we are offering a valuable service to the gaming community: classic game collectors have a chance to retrieve games that have otherwise been lost or rendered defective with the passage of time. As our Disclaimer printed on every page makes clear, we will gladly remove download links to any game that is either 1) still being sold by the publisher, or 2) at the request of the publishers themselves. Encouraging publishers to continue publishing great classics of yore has always been this site's foremost goals, and we will gladly link to the publisher's order or download site without hesitation should they make their products available again, whether commercially or as freeware.

That said, we are continually seeking permission from copyright holders to distribute their games on this site. If you are a copyright holder and would like to grant us permission (or request that your games be taken off-line, as the case may be), please contact us. If you want to voice support for abandonware, check out the following petition sites:

EDIT:

les også her, informativt og gir et enkelt svar:) abandonwarez info

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar
That said, we are continually seeking permission from copyright holders to distribute their games on this site. If you are a copyright holder and would like to grant us permission (or request that your games be taken off-line, as the case may be), please contact us. If you want to voice support for abandonware, check out the following petition sites:

Det er vel derfor the-underdogs samt abandonia har merket mange spill som copyright protected og ikke gjør de tilgjengelige for nedlasting?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...