Simkin Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) tenkte jeg ville prøve meg på bittorrent.. har brukt dc++ et års tid nå, og er kjempe fornøyd, finner så å si det meste jeg søker etter.. men har lyst til og prøve bit torrent.. har lasta ned µTorrent og har funnet en fil jeg driver og laster ned.. hastigheten ligger nå på 60kb/s, linja mi er 704/100 så 90kb/s er max.. er det noen instillinger jeg bør se på for att den skal yte max? og er det slik som med dc++ att jeg må dele filer? trenger litt hjelp.. hvordan fungerer egentli bit torrent? er helt ny på det ser bl.a det står ting som: Seeds og Peers, hva er det? Endret 17. januar 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
ICE_76 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Om du ønsker fortgang på nedlastningen din så struper du opplastningen din. Det øker nedlastnings hastigheten din og gjør deg litt mer gnien med delinga. Personlig mener jeg at struping på mer enn 25 up er råttent, men det er din samvittighet Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ta en titt her for og lære hvordan det fungerer http://en.wikipedia.org/wiki/Bittorrent Ellers stemmer det som ice_76 sier, hvis du har for høy upload så kveler den nedlastningen din i bittorrent. Bittorrent fungerer slik at jo mer du sender ut(upload) jo mer får du i download. Hvordan det funker i praksis er veldig forskjellig, det er for mange faktorer som spiller inn der. Hvis den torrenten du laster ned fra bare har 2 seeders og 300 leechers så er det ikke alltid det hjelper og sette høyere upload. Men man pleier og få bedre download hvis man gir mye upload. Den største forskjellen jeg har merket var når jeg limita upload speeden til 5kbs så da hadde jeg en download på ca 70kbs. Når jeg senere satte upload limiten på 60kbs så fikk jeg 380kbs download. Det kan ha vært andre ting som har økt den nye connections med seedere og liggnende. Bittorrent protokollen er hvertfall bygd opp slik at det skal lønne seg og dele, les på wikpedia linken min der er det ganske greit forklart. Du burde limite uploaden din til ca 80% av max. Av andre instillinger bør du søke litt på forumet eller ta en titt på noe av det jeg skrev her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=503210&hl= Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) hastigheten var i stad på mellom 50 og 70 kb/s.. nå er den bare 10kb/s inne på programmet kan jeg sjekke "Test if port is forwarded properly" ,og der får jeg OK!.. porten er: 32459, har Tele2 704/100, Thomson Speedtouch 510i modem(eller er det router? ), (er active i dc++ værtfall) det med å strøpe opplastingshastigheten hjalp ikke, da ble nedlastingshastigheten bare lavere.. vil ha 90kb/s Endret 17. januar 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) For det første så må det være seeds som deler nok av linjen sin til at du skal kunne max'e ut din. Er det ikke det så vil du ikke få max'et den ut. Så enkelt er det. Ellers kan det være verdt å ta en titt på antall tilkoblinger per torrent, disse innstillingene finner du i options er det vel. Endret 18. januar 2006 av kACE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå