miXer Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Heisann. Jeg trenger en kommando for å skrive ut et word dokument fra cmd. Lager et script som legger inn litt data angående noen brukere. Tenkte det skulle skrives ut når det da var ferdig! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 vel type printer ut text direkte men det funker jo ikke med word filer. type /? Displays the contents of a text file or files. TYPE [drive:][path]filename håper det hjelper Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det funker neppe, men det hadde vært morsomt Men jeg har litt morsom informasjon som var litt relevant. [offtopic]Hvis du skriver TYPE "FILENAVN.TXT" | LPT1 så skriver den til en evt printer koplet på parallell porten.[/offtopic] Men uansett, Word formatet (.doc) er en binærfil, faktisk også veldig komplisert binærfil, du må nesten kikke på office sin dokumentasjon (det er helt sikkert mulig) Lenke til kommentar
miXer Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 kan også gjøre om scriptet til å lage en .txt fil å da kan jeg bruke den kommandoen. Teste imorgen! Takker! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Det funker neppe, men det hadde vært morsomt Men jeg har litt morsom informasjon som var litt relevant. [offtopic]Hvis du skriver TYPE "FILENAVN.TXT" | LPT1 så skriver den til en evt printer koplet på parallell porten.[/offtopic] Men uansett, Word formatet (.doc) er en binærfil, faktisk også veldig komplisert binærfil, du må nesten kikke på office sin dokumentasjon (det er helt sikkert mulig) 5485751[/snapback] Går det ann å skrive ut på en annen port enn LPT1? Jeg har en skrive på usbporten, og porten under egenskaper på printeren heter DOT4_001, men det går ikke. Noen forslag? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Etter det jeg vt, kan du bare skrive til LPT1/2 og COM(X) men i Visual Basic kan du vist skrive til USB devicer ved å bruke f.eks. COM4 og oppover, det kan ikke skade å prøve. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Fant kommandoen print som jeg tenker å bruke. Men har et snodig problem jeg håper noen kan hjelpe meg med. Når jeg skriver print i et cmd vindu så fungerer kommandoen som den skal. Men så fort jeg lager et script med kommandoen print, så kommer dette: print gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil. Jeg har prøvd alt snart tror jeg. Har laget et eget script for print kommandoen å prøvd å calle det fra hovedscriptet, ingen hjelp. Har prøvd å starte printerscriptet fra hovedscriptet. Ingen vits. Noen som har forslag? --------------------------------------------------------------------------------------- Jeg fant det ut selv. Ved å skrive "start print /D:\\maskinnavn\printersharename filnavn" uten gåsetegn selvfølgelig, så gikk det toppers! Endret 25. januar 2006 av miXer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå