Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ADSL-leverandør anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har gode erfaringer med Telenor!

Kommer sikkert til å få refs av folk..

Men.. eneste jeg har å si på de var en gang jeg skulle hjelpe venninen til mamma.. Da sendte de "gammel type" modem /u router.. Med programvare for ny router.. De nektet for at de hadde gjort feil.. Men jeg sendte den i retur ( dreit i hva de sa).. Og hun fikk bare en ny en.. (uten en eneste enkel beklagelse engang!)

Men ellers.. Har bra ping her hjemme! Stabilt nett.. Bra oppetid (utenom da ledningen ble gravd over 200 meter borti her :p)

såå.. mine er positive!

Du får vel flere erfaringer!

Lenke til kommentar

NGT.

20 i ping i BF2, lav pris, høy ut/inn hastigheter. Aldri måtte bruke support til noe viktig("hei, jeg tror linjen min er litt dårlig kan dere øke hastigheten min?"*), men epost responsen kom innen to timer.

*det virket for naboen min!

Lenke til kommentar

Jeg ville vel kanskje ha bestilt NGT hvis det var jeg som skulle ha det. Men jeg vet kke om jeg tar sjansen på å anbefale det for andre, i tilfelle det skulle oppstå problemer. Jeg er mer opptatt av at vedkommende skal ha sikker linje og uproblematisk brukertjeneste, enn optimal spillopplevelse. Hun spiller da heller ikke... :)

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med tele2...

Har nå klatra gradene fra isdn til 3mb adsl, å det har bare vært 1 dag (rund regnet) med nedetid på 6 år... Dessuten så kjører de dynamisk ip, noe som gjør mitt liv mye enklere enn med ppoe som telenor kjører.

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at det er flere som har gode erfaringer med Tele2. Er det tilfeldig, eller skal jeg slutte at Tele2 er det man bør satse på? I såfall måtte det bli Tele2, ADSL Small, til 364,- i måneden (inkludert ekstrautgifter på 75,- siden det ikke er hustelefon). Er dette et godt produkt til den prisen? Kommentarer?

Endret av bureaucrator
Lenke til kommentar

Har Bluecom selv,har hatt det i 2aar naa.Hatt 2 ganger downtid.1gang var internett borte i 2-3t(vet ikke hvorfor).2gang var internett borte i 4-5t pga vedlikehold oppgradering av linja.Spiller mye online,og har aldrig faatt klage paa att jeg lagger,eller har daarlig ping.Vil si meg godt fornoyd med Bluecom,samt servicen dems er bra.Dette er mine erfaringer,men det er sikkert andre som har en annen oppfatning av de.

Lenke til kommentar

NGT virker greit det, har hatt de i snart 4 år nesten null problemer.Linja har vært nede 2 ganger, men kom opp i løpet av noen timer igjen begge gangene. På mailen jeg fikk fra de før jul beklaget de kundeservice forholdene, så jeg antar at det skal forbedres... vi får se.... :hmm:

Lenke til kommentar
alt annet enn NEXTGENTEL. De gangbanger deg.

5453695[/snapback]

Lol alle 1337-folka sitter på NGT eller en heftig fiber linje!1

Er fornøyd med NGT, eneste minuset er support, men de bruker jeg ikke noe særlig. De meste blir fikset med en reset av modemet og noen instillinger. Pleier å skru opp linja hvis det har skjedd noe. Supporten har også blitt bedre.

Jeg registrerer at det er flere som har gode erfaringer med Tele2. Er det tilfeldig, eller skal jeg slutte at Tele2 er det man bør satse på? I såfall måtte det bli Tele2, ADSL Small, til 364,- i måneden (inkludert ekstrautgifter på 75,- siden det ikke er hustelefon). Er dette et godt produkt til den prisen? Kommentarer?

5455427[/snapback]

Naboen min har Tele2, men tror det er mest gunstig å gå for Telenor. Tele2 pleier ikke å øke linja. Det var ikke så billig for linja. Hos Telenor slipper du vel den ekstrautgiften med hustelefon. Bruk penga på en liten hastighetsøkning feks.

Har grei erfaring med Telenor. Øker linja i blandt og er bra på service. Gjennomsnittlig bra på alt.

Lenke til kommentar

Mange takk for responsen, folkens. Registrerer altså at folk også har positive erfaringer med Telenor, som svarer til mine egne erfaringer. De også har riktignok ekstragebyr ved manglende hustelefon, slik at prisen hos Telenor og Tele2 blir praktisk talt den samme - Tele2: 366,- per måned; Telenor: 360,-. Hos Bluecom blir det litt dyrere: 380,-. Prisen på etablering, i samme rekkefølge, er: 300,-, 529,- 500,-.

Hvis jeg velger mellom disse tre, kommer riktignok Bluecom foran de andre fordi linja er dobbelt så rask:

Tele2: 704/160

Telenor: 700/160

Bluecom: 1500/448

Spørsmålet er om jeg skal velge Telenor(evt. /Tele2) med tanke på sikkerhet/stabilitet, etc., eller om jeg skal vektlegge fordelene hos Bluecom. Er nemlig ikke så sikker på om hun bryr seg om ytelsesforskjellen. Det er først og fremst mulugheten til å være på nett hele tida (eller til å HA INTERNETT i det hele tatt...).

Tenke, tenke...

Lenke til kommentar
Hos Telenor slipper du vel den ekstrautgiften med hustelefon. Bruk penga på en liten hastighetsøkning feks.

Hehe, nå er det faktisk Telenor som først innførte ekstrautgift om du ikke har hustelefon. Når de merket at de andre ADSL leverandørene dro kunder på at de ikke hadde det gebyret, så påla Telenor like greit alle de andre ADSL leverandørene gebyr for hver enkelt kunde de også hadde uten hustelefon (faktureres så klart videre til kunden). Selv om Telenor ikke taper noen penger på dette. Er rett og slett bare grådighet og en måte å lure folk på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...