Gå til innhold

Jakt etter deler til prosjekt

Anbefalte innlegg

Hei!

I anledning mitt prosjekt er jeg på jakt etter diverse deler, har lett etter disse tingene en stund nå og vet at det nok er lettest og finne de i Tromsø, men siden jeg ikke har anledning til og komme meg dit på noen uker vil jeg helst kjøpe det via internett. Har sett litt på Clas Ohlson men finner ikke alt jeg trenger der.

Noen som vet om en velassorert butikk på nettet som har alt dette?

- Gummiplate 30x25cm

- Treskruer

- Skiver

- Sånne skruer man bruker til å feste hardisker med, i forlenget verision

- 3/4 x 50mm skruer med mutter

Så var det noe mer også, det kommer opp senere.

Takk for all hjelp!

Jeg bor forresten i Tromsø hvis det er noen som kan hjelpe meg der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jeg mener med gummi plate er altså en plate av gummi :roll: Skal lage en harddisk kasse og jeg skal legge gummi plater/lister for og støy/vibrasjons dempe harddiskene. Skjønner? Takk for tipset, tror faktisk det er Biltema her oppi nord :wow:

Edit: Er faen ikke Biltema engang her oppe jo! :realmad:

*Prøve og slappe av* Okei... Hvilken diameter er det på de forskjellige "M" str på skruer? Det jeg mener med "M" skruer er da altså sånne.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Ahh, ja.. Du kan kjøpe støydempingsmatter da? Biltema har de i forskjellige tykkelser, veldig effektivt. Det er jo "skum" da, men funker veldig bra. Du kan jo også bruke strikkoppheng (meget effektivt!) som du kan lese mer om i støydempingskategorien her på forumet.

Har lurt på det med M greien på skruer, fikk forøvrig litt svar på det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=523591&st=20

Lenke til kommentar

Vet at det ikke er M skruer som sitter i HDD, måtte bare vite det siden jeg skal bruke Islagmuttere til og feste HK, og det er vel ikke vits og kjøpe skruer som er for tykke :rolleyes:

Edit: Glisevask, joda det blir jo støydempende, men er det vibrasjonsdempende da?

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Hvilken matte burde jeg kjøpe da? den billige og tynne? Eller den dyre og tykke

Forresten er det helt sikkert at M4 er 4mm innvendig diameter? Vil nødig bestille 50 skruer som er for tykke :hrm:

Forresten finnes det ikke M4/M3 skruer i mer en 40mm lengde?

Edit: Satan da :realmad: Har sittet i 4 timer og funnet fram til alt jeg trenger, så finner jeg faen med ut at det ikke er Webshop hos Biltema! :angry:

Er det ikke postordre engang??

ååå, blir så forbanna på meg selv :mad:

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Du selv velger hva du kjøper av støydempingsmattene, men personlig kjøpte jeg den billigste. Regner med at den dyreste gjør jobben bedre, du får jo som regel det du betaler for.

Biltema nei, veit, veit.. =/ Må utti gokk selv for å handle. Men gjør som meg, få andre til å handle for deg utti gokk! :yes: Eller bli med dem eller hvis du veit noen skal dit eller noen derifra omkring skal dit do bor eller no sånt bæl! :)

Her er jo noe som kunne funke av skruer: http://www.biltema.no/products/product.asp...6&iItemId=88709

http://www.biltema.no/products/product.asp...6&iItemId=88386

Du kan også vurdere gjengestang og noen tilsvarende mutre: http://www.biltema.no/products/productlist.asp?iSecId=580

Ellers så har du vel din lokale jernvarehandel som du kan sjekke hos. Jernia, Byggmakker whatever!

Lenke til kommentar

Har funnet nesten alt på Clasern nå, har funnet fram til gjengestengene men takk likevel ^^

Fant forresten M3 gjengestang og muttere på Clasern, så jeg kommer til og bestille derfra så fort jeg får autorisering av skolen :tease: Får alt dekka :innocent:

Kan forøvrig poste lista over det jeg skal ha fra Clasern:

49-407-5 SLANGE PVC 4MM X 5M

49-21-10 HØYTTALERKABEL 2X1,5 SORT 25M

36-1346 KABELKANAL 16X10MM

34-4252 KROMGLANS, AUTOSOL 100G

25-394 UTTAK F/INNBYGGING

22-3118 STRØMBRYTER

21-1410-2 LØFTEHENGSEL VENSTRE 2/PK

11-2829-19 TRESKRUE 4,0X50MM FZB 42/PK

11-1129-438 KAROSSERISKIVE 4,3X8MM -RF/SF-

11-508-3 LÅSEMUTTER M3 25/PK

11-992-3 GJENGET STANG M3

Fra Biltema skal jeg ha:

- 36-341 Frostspray

- 28-139 Tekstmarkeringpenner (UV)

- 36-2405 Silikon transparent

- 86-130 Skåte, krom

- 36-9214 Lyddempingsplate [10 mm]

Enjoy ^^

Lenke til kommentar
Forresten er det helt sikkert at M4 er 4mm innvendig diameter? Vil nødig bestille 50 skruer som er for tykke  :hrm:

5455356[/snapback]

Nei M4 er 4mm utvendig diameter!

og jo det skal være og få tak i lenger lengder. det finnes uansett gjengestenger

Lenke til kommentar
Forresten er det helt sikkert at M4 er 4mm innvendig diameter? Vil nødig bestille 50 skruer som er for tykke  :hrm:

5455356[/snapback]

Nei M4 er 4mm utvendig diameter!

og jo det skal være og få tak i lenger lengder. det finnes uansett gjengestenger

5459076[/snapback]

Skrev feil, skulle være mutter i stedet for skrue :blush: Fant uansett M3 skruer/muttere/gjengestang. Skal bruke det :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...