Gå til innhold

Inn i HMKG, valg av dato?

Lorang-Dahl

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg på ingen måte starte noen diskusjon om hvorvidt garden er bra/dårlig, eller høre diverse syting om at ditt og datt er bedre, jeg bare lurer på en liten ting:

Jeg er snart ferdig med læretiden min, og skal prate med inntakskontoret for å sette meg opp på et ønske om innkalling til en gitt tid. Så vidt jeg har forstått, er det tiden på året, som avgjør litt hvilket komp. du kommer inn i.

Mitt spørsmål er; Hvis jeg skal velge mellom sept/okt og mars/april, hvilken skal jeg velge hvis jeg skal ha STØRST sjanse for å havne i 4. komp HMKG.

På forhånd takk

Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur du har ganske store sjansar til å kome i det kompaniet dersom du frivillig søkjer deg til HMKG og gjer det på eit av dei to innrykka du snakkar om. Prøv å setje deg sjølv i andre sine sko: Kva innrykk ville du likt minst å fare på dersom du var student? Det er desse upopulære innrykka som er dei beste om du verkeleg vil inn i ei eller anna avdeling. Personleg ville eg nok valgt mars/april. Makan til verre tidspunkt å ha innrykk på kan eg ikkje tenke meg :no:

Lykke til med året i grønt. Hils kongen, sei at eg kjem og hentar pengane han skyldar meg for poker-kvelden snart.

PS: Er 4 kompani det drillkompaniet som det er so mykje oppstyr rundt?

Lenke til kommentar

4. Gardekompani er SIBO.

Du kan jo regne deg frem til det selv. KP2 hadde innrykk nå i januar. Rekkefølgen er KP2, KP1, KP4, KP2, KP1, KP4, osv. Det vil si at KP4 har innrykk i juni/juli og mars/april.

Om disse innrykkene ikke passer for deg så kan jeg jo si at KP2 er helt greit det også, iallefall om du blir PMB-sjåfør.

Hvilket fagområdet er det du har læretid på nå? Kanskje KP5 har bruk for noen med ditt fagområde?

Lenke til kommentar

Det åpnet seg en plass i garden i dag. En kompis av meg ringte meg istad. Han dimmet nettop. Etter 1 uke :p Han blei så hissig at han blei sendt til psykologen. Der fortalte han hva han mente om garden og et par befaler. Så fikk han beskjed om at han kunne få dimme :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...