Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link nettverk med utendørs antenne.

Anbefalte innlegg

Hei , angrer litt på at jeg ikke titta her før jeg kjøpte alt utstyret mitt, for jeg fant masse nyttig og billigere antenner og aksess punkt osv etter jeg så her.

Men uansett , skal forklare problemet mitt.

Mitt utstyr er som følger :

1 stk :D-link 624 router

2 stk :DWL-2100AP Trådløst Aksesspunkt

2 stk :ANT24-0801 Utendørsantenne, 8dBi

Jeg skal lage et trådløst nettverk fra mitt hus til min onkels hus for og få internett tilkobling hjem til meg. Avstand er ca 400-500 meter. Jeg fikk da beskjed fra d-link at dette utstyret skulle holde mer en nokk.

Nå har jeg koblet alt som det skal være. Router er koblet til modem, og det ene aksesspunktet er koblet til router og antenna til aksesspunktet igjen.

Hjemme hos meg har jeg gjort det samme bortsett fra at jeg har bare aksesspunktet (tilkoblet antenna selvfølgeli) koblet til min Pc.

Jeg har prøvd forgjeves og finne ut hvordan jeg skal sette opp nettverket, bruker medfølgt program vare for og søke etter enheter , finner bare min egen når jeg sitter hjemme. og det samme når jeg er hos min onkel.

Det jeg da trenger hjelp til er konfigureringer, har gjort det slik at aksesspunktene ikke har konflikt når det gjelder ip-adresser.

Har prøvd og ringt d-link men etter 3 ganger 2 timers ventetid ble jeg litt lei av og vente og hendvender meg her i dag etter kloke sjeler :=)

Hvis noen vet akkurat hva jeg må gjøre så hadde jeg satt veldig stor pris på dette. Tusen takk på forhånd.

Hvis det er noe jeg har misset i min leting gjennom forumet så bare slett denne posten eller si meg hvor jeg finner det =)

-Rolf Einar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...