zyrex Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hva er sånn gjennomsnittlig rullelengde på bremseskiver? Er vel forskjell foran og bak, dog.. Mine foran tror jeg har rulla over livstida si, men for nysgjerrighetens skyld lurer jeg på hvor mellom skifta av skivene er lurt? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ei skive kan vare utrolig lenge, men hvor lenge kommer mest ann på kjørestilen, har kjørt over 251000km og skivene er ikke i nærheten av å måtte byttes ut, 350000km muligens hvist du bor på "bøgda", bor en i byen så er ca 200k-250000km realistisk levetid hvist en ikke kjører som en tulling da... Lenke til kommentar
knut eivind Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 vil også komme an på hvordan bremsene blir brukt de første mila de er påmontert for som mye annet bør bremseskiver kjøres inn litt. er jo da også mange som ikke forstår at det er mulig og gire ned et hakk eller to ved kjøring ned lange bratte bakkker og sitter man da og småbremser hele tida og filer bremser varer nok ikke skivene lenge i det hele tatt Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Er det ikke anbefalt å skifte skiver annenhver gang en skifter klosser da? Dessuten er det jo ikke mye en skal slite på skivene før en skal skiftes. Må jo nesten måles med mikrometer det.... Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 jeg bruker ca 1 sett med skiver og 2 sett klosser i året så alt er relativt og slitasjen vil følge kjøremønsteret til den enkelte Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Du kan jo kjenne om det er grad på skiva, altså forskjellen på slitebanen og den aller ytterste delen av skiva. Skal kunne si noe om hvor slitne skivene er. Noen reparasjonshåndbøker har oppgitt hvor stor forskjell som må til før bytte. T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå