Gå til innhold

Grensesnittet i Office 2003 Ferdig

ICE_76

Anbefalte innlegg

HJELP :omg: Office 2003 er blitt helt ubrukelig.

Ja jeg vet det er mange der ute som hater MS og at dere kommer til å smile nå, men jeg sliter :wallbash:

Problemet oppstår når jeg skal sende en mail. Som regel får jeg opp beskjed om at grensesnittet ikke er registrert. Det resulterer i at jeg verken får sent eller lagret mailen. De gangene jeg ikke får denne feilmeldingen får jeg beskjed om at det er ett OLE problem og at jeg må instalere på Office på nytt. Jeg gjør ingenting forskjellig fra gang til gang, men det virker som om det ikke spiller noe rolle hvilken feilmelding som blokerer mailen min, bare det er en. Og for den som måtte lure

:yes: JA jeg har orginal Office med egen Key... ;)

Til tross for uante reinnstaleringer, reprasjoner og til og med formatering av hele hardisken vil ikke problemet gi seg. Når jeg oppretter en mail konto og tester konto innstillingene virker både sending og mottak.

Er det noen Office brukere der ute som har noen forslag... hva som hels, jeg er desperat :cry:

Endret av ICE_76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

www.openofice.org er svaret på dine problemer vil jeg anta.

Men seriøst så let litt hos MS sine support tjenester, der står det mye nyttig. Eller så har du jo Google he he.

Bruker dessverre ikke MS Office så jeg kan ikke hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar

"Grensesnittet er ikke registrert"

Eller

"Dette skjema krever at du bruker word som redigringsprogram for e-post, men word er opptatt, ikke instalert, det ble ikke funnet eller er ikke samme versjon som Outlook. Skjemaet vil i steden åpnes i Outlooks redigeringsprogram. Det oppsto en OLE-registreringsfeil. Programet er ikke riktig installert. Kjør installasjonsprogrammet på nytt."

Og nei. ingen feil kode.

Endret av ICE_76
Lenke til kommentar
www.openofice.org er svaret på dine problemer vil jeg anta.

Men seriøst så let litt hos MS sine support tjenester, der står det mye nyttig. Eller så har du jo Google he he.

Bruker dessverre ikke MS Office så jeg kan ikke hjelpe deg mer.

5452076[/snapback]

For det første fører lenken din til siden "Amazing Bible Studies" og jeg tror neppe det vil hjelpe noe særlig mot problemer med Outlook. Men for all del, det finnes jo de som hevder biblen gir svar på alt...

For det andre: hvis du egentlig mener www.openoffice.org så inneholder ikke OpenOffice noen e-postklient og dermed kan man jo bare gå tilbake til biblen...;)

Problemet oppstår hvis man har to ulike versjoner av Office på maskinen. Hvis du har Outlook 2003 og Word 2002 og bruker Word som redigeringsprogram for e-post vil det ikke fungere. Det motsatte skal fungere etter sigende.

En annen årsak kan være at WordPad (eller et annet tekstbehandlingsprogram) er satt til standard for åpning av doc-filer. Sjekk at Word er standardprogram for dette. Om nødvendig kan du re-registrere Word i Windows ved å klikke Start -> Kjør og skrive winword /r og trykke Enter.

Lenke til kommentar

Hva skjer om du kun bruker Outlook (og ikke Word) til epost-redigering?

5452263[/snapback]

Jeg forsøkte, men nå legger den bare mailen i utboksen. Trykker send/mota, og Outlook er veldigfornøyd med å ikke gjøre noenting. (jeg kan motta mail uten problemer)

Lenke til kommentar

kjeklulf sa:

Problemet oppstår hvis man har to ulike versjoner av Office på maskinen. Hvis du har Outlook 2003 og Word 2002 og bruker Word som redigeringsprogram for e-post vil det ikke fungere. Det motsatte skal fungere etter sigende.

En annen årsak kan være at WordPad (eller et annet tekstbehandlingsprogram) er satt til standard for åpning av doc-filer. Sjekk at Word er standardprogram for dette. Om nødvendig kan du re-registrere Word i Windows ved å klikke Start -> Kjør og skrive winword /r og trykke Enter.

:hmm: Jeg har en cd med hele Office home 2003 på og instalerer alt samlet, så det skulle være samme versjon.

Ja Word er stanard åpning for doc-filer. Forsøkte å skrive "winword /r" I kjør menyen og etter det fikk jeg en uspesifisert feil i Word også :woot:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Bruker Office XP, og her om dagen fikk jeg plutselig beskjed om at Word enten var opptatt eller ikke kunne brukes pga OLE-registreringsfeil, akkurat som over. Jammen funker det ikke etter at jeg kjørte den koden over... Takker så mye for den koden, jeg bare elsker dette forumet når det gjelder slike ting

Endret av abrj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...