Elendil Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Den telefornen var Nice:D 5452114[/snapback] Ditto. Lekkerbisken! Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Enig. Den ser meget bra ut. Finnes det andre mobiler i Norge med OLED hovedskjerm? E700 osv har vel monochrome ytterskjerm? Gledelig å se at Siemens (BenQ) forsatt er tidlig/først ute med nye eller lite etablerte teknologier Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Shhhh: det ble sagt at dette er den første mobilen med OLED hovedskjerm (BenQ er utvikler av OLED-teknologi). Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 En forbedring fra foregående telefoner, men ikke så veldig spennende da Sony Ericsson lanserte en telefon med nesten likt design og nesten identiske specs for nesten et år siden (k750i). Eneste spennede er OLED skjermen, men tviler på at det vil bli noen stor forskjell til det bedre fra vanlige tft lcd skjermer med det første, men håper selvsagt jeg tar feil. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Syns den ligner like mye på Nokia 6020 som K750, men til en forskjell så er faktisk denne telefonen pen noe nokia og Sony ikke kan skryte på seg. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Har nesten bare hatt Siemens telefoner (bortsett fra mursteinene Fiss og Diga) C25 C35i C45 ST55 og M65 som jeg hart nå. OLED skjermer er kommet for å bli, OLED har stor sett bare vært brukt på fremsiden av enkelte clam shell telefoner og da i low grade utgave med få farger, og ekte fullfarge OLED skjermer har til nå bare vært laboratorie eksemplarer og utstillingsobjekter som få har hatt anledningen til å beskue med bare statiske bilder på. OLED skjermer tar også mye mindre fysisk plass siden de produserer sitt eget lys. En annen fin ting jeg merket meg var batteriet som var på hele 920 mAh og støtten for USB2.0 Syntes bildevaliteten var veldig god for å være en av de første fullfarge OLED displayene på markede Endret 18. januar 2006 av zandro Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Dere som sier at volumknappen ligner på K750 sin, hvor ser dere bilde av den? har ikke funnet det jeg.. Uansett, den største likheten er vel fargeskillet med sort foran og bak, men sølv hele veien rundt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 kamera knappen er ihvertfall 99% lik K750 sin. og knappene er 99% like en nokia tlf jeg ikke husker navnet på.. skjermen var ikke verst for å være 1ste generasjon OLED nei, gi den teknologien litt tid på seg for å modne så tror jeg vi ser pc skjermer og tver med OLED iløpet av noen år.. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 BenQ-Siemens lanserte i dag en ny S-modell for proffbrukere i Berlin. Dumt at det bare er proffbrukere i Berlin som får nyte godt av denne da...jaja. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Dumt at det bare er proffbrukere i Berlin som får nyte godt av denne da...jaja. 5457956[/snapback] Fordi...? Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Han påpekte bare en litt dårlig formulering i artikkelen, skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Fordi jeg bor ikke i Berlin, og overskriften i artikkelen sier at jeg må det for å kjøpe denne. Endret 18. januar 2006 av Dinsdale Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 :!: Sorry, tok ikke den før nå. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Problemet er ikke kvaliteten på OLED panelene men det faktum at de ikke kan masseprodusere så store paneler enda. Så derfor er det mobiltelefonene som i første omgang får nytte av den nye OLED teknologien. OLED`s fordeler over LCD: Lystyrke (opptil 400lumen) Lavt strømforbruk (75% mindre forbruk en LCD) Trenger lite spenning (kan drives med så lite som 2V) Raskere responstid (<1ms) Veier veldig lite (like tynt som et 120g A4 ark) ekstrem kontrast (opptil 5000:1) Lang levetid (opptil 100.000 timer) Tåler store temperatursvigninger (-40 - +60 grader) Stor innsynsvinkel (over 160 grader) kan vise opptil 16,7 mil på en gang (kommer ann på applikasjonen) Lenke til kommentar
Panic Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Men men hjelper det så mye på klarheten på sjermen med oled, viss sjermen har store piksler som jeg syns d ser ut som den har...? Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 og knappene er 99% like en nokia tlf jeg ikke husker navnet på.. N70? molna: Har du testet noen BenQ telefoner, eller har du kjennskap til menysystemet som skal brukes på BenQ-Siemens telefoner? Hvor mye siemens er det igjen(hvis du skjønner hva jeg mener)? Lenke til kommentar
Scum Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hadde de vært eit 2 mpixel kamera på den så hadde eg kjøpt den på flekken, den var nice Håpa på å få lesa ein test så fort den kjemme til norge:) Kansje det er håp for Simens fremdeles hehe Lenke til kommentar
molna Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Shhhh: jeg har prøvd endel o2-mobiler (o2 X1, X2 osv..) som er lagd av BenQ, men menysystemene har vært lagt av o2 selv... S88 er lagd kun av BenQ, Siemens har neppe gjort noe der. Akkurat som EF81 er 100% Siemens. Mobiler de har samarbeidet om kommer noe senere (slikt tar tid). Scum: den HAR 2MP kamera. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 S88 menysystemet er en slaks hybrid av BenQ og Siemens Hovedmenyen ligner veldig på siemens bortsett fra at noen av ikonene har byttet plass og nye funksjoner er lagt til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg