02tom Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Min nabo skal låne mitt trådløse nett da, det tar 2-3 uker før hun får lagt inn adsl. Hun har en Packard Bell og i den sitter det et trådløst nettverkskort som heter Ralink RT2500. Problemet er at når vi bruker windows til å koble oss på mitt trådløse nettverk, så får vi kobla oss til men med begrense eller ingen trafikk. vi motar pakker men ikke noe blir sendt. Vi får bl.a ingen ip. Men når jeg bruker min usb stick fra 3com med medfølgende programmvare går vi rett på nett. Forslag mottas med takk. Hennes pc er lagt til på min trådløse base med mac adresse og alt skulle være riktig der så er det sagt. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Nå sier du ikke noe om hvilken ISP du har men kan du prøve legge inn statisk ip adresse og viktigst av alt primary/secondary DNS . Du finner vanligvis denne informasjon hos din ISP`s hjemmeside . Lenke til kommentar
02tom Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Nå sier du ikke noe om hvilken ISP du har men kan du prøve legge inn statisk ip adresse og viktigst av alt primary/secondary DNS . Du finner vanligvis denne informasjon hos din ISP`s hjemmeside . 5451865[/snapback] Jeg har telenor, når det gjelder å legge inn ip, dns osv manuelt så er det forsøkt med følgende. Jeg fikk da kobla meg på, og alt skulle være i orden....men murphy slo til igjen...og sørga for at vi ikke fikk godt på nettet selvom alt skulle vært ok. Kan en mulighet være det trådløse programmet i windows...wlan eller hva det heter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå