jtsorensen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Heisann Vet du hvordan man kan overstyre standard knapper på en mobiltelefon? Jeg holder på å lage en mobilapplikasjon, og vil gjerne ha vekk noen av knappene som blir lagt til av mobiltelefonen. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
krigun Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Fjerne knapper? Det kommer antageligvis helt an på hvilken telefon du har.. regner med at du ønsker å fjerne eventuelle valgalternativ som blir gitt av din mobiltelefon under kjøring av midleten din? Såvidt meg bekjent lar ikke dette seg gjøre. Sett på forumet at du koder MIDP 1.0 og den spesifikasjonen kan du klare å lære deg utenat på kort tid, så bare vær takknemlig for at du i det hele tatt klarer å få kreasjonen din frem på mobilskjermen. Angående HTTP connections (som du spurte om i en annen tråd), så lar dette seg gjøre, ved hjelp av egensnekra "middleware", for å "emulere" sockets. Funker ganske bra egentlig, men det er ufattelig mye knot. CLDC (MIDP?) spesifikasjonen forteller at det skal være mulig å opprette max 4 samtidige HTTP connections mot en server, og du må da selv sørge for å håndtere disse forbindelsene riktig for å unngå at hele forbindelsen din låser seg. Drev endel med dette for noen år siden og husker at det var en veldig frustrerende tid. Det hjelper heller ikke at de forskjellige mobil-produsentene har tydeligvis implementert dette forskjellig. Motorola f.eks. Men dette har jeg ikke drevet grundig research på. Nyskjerrig: Hva er det du vil lage egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå