ze5400 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg skal prøve å lage et slags CD-KEY system, men dette involverer diverse hexadesimalske operasjoner. Noen her som vett hvordan jeg kan konvertere en text string til en hex string og så behandle den? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Hvis du gjør om stringen din til e byte array, så kan du få ut HEX-verdier ved å bruke den overloadede ToString()-funksjonen som ligger i byte. hexString += myByte[i].ToString("X"); Det følger denne listen: - c, C - Currency format. CurrencyNegativePattern,CurrencyPositivePattern, CurrencySymbol, CurrencyGroupSizes, CurrencyGroupSeparator, CurrencyDecimalDigits, CurrencyDecimalSeparator. - d, D - Decimal format. - e, E - Scientific (exponential) format. - f, F - Fixed-point format. - g, G - General format. - n, N - Number format. NumberNegativePattern, NumberGroupSizes, NumberGroupSeparator, NumberDecimalDigits, NumberDecimalSeparator. - r, R - Roundtrip format, which ensures that numbers converted to strings will have the same value when they are converted back to numbers. - x, X - Hexadecimal format. Jeg har sett noen har brukt myByte[i].ToString("X2"); Men ikke spør meg om forskjellen på X og X2. (Og dette tok meg ca 1 min. på google for å finne ut) Endret 18. januar 2006 av Manfred Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 hmm, lett lenge på google jeg uten å finne noe jeg kunne bruke, takk uansett manfred, skal se om jeg får det til å virke :D Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) EDIT: Glem det Endret 20. januar 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
alftore Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Forskjellen mellom X1 og X2 er enkel. Eksempel int tall = 12; Console.WriteLine(String.Format("Konventert til hex (X1): {0:X1}", tall)); Console.WriteLine(String.Format("Konventert til hex (X2): {0:X2}", tall)); vil gi følgende output Konventert til hex (X2): C Konventert til hex (X2): 0C Ser du sammenhengen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå