Bjarneper Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Hallo godtfolk! Har vært på utkikk etter en SNES-konsoll lenge og fant omsider en på QXL. Viste seg at selger var svensk, men konsollen ble sendt fra Polen. Diffust opplegg, indeed. Det værste var at den ikke funka... Tusla nedpå Spiderman i Trondheim i går og etter det jeg fortalte mente fyren det kunne være "recieveren" eller "connecteren" mellom cartridge og kretskort var ødelagt eller hadde dårlig kontakt med selve kretskortet. Skjermen flimrer, bildet er helt kaotisk. Masse farger i et endeløst virvar og streker over skjermen. Typisk "Støvete NES cartridge" egentlig, men dette ligger tydeligvis dypere. Det jeg nå lurer på er om det finnes noen der ute som er selvlærte SNES-eksperter eller som har arbeidet med reparering av disse maskinene. Helst i nærheten av Trondheim, der jeg bor. Jeg har 0 peiling på hardware og reparasjoner. Drømt lenge om et gjennsyn med denne herlige maskinen og jeg nekter å tro at det ikke går ann å reparere! Helst seriøse svar, gjerne PM På forhånd takk! Endret 17. januar 2006 av Bjarneper Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 hvorfor ikke bare vente noen måneder for å kjøpe en Revolution? Lenke til kommentar
Bjarneper Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 hvorfor ikke bare vente noen måneder for å kjøpe en Revolution? 5451828[/snapback] Om jeg skulle kjøpt meg en "ny" konsoll så hadde jeg heller ventet på PS3. Det er ikke det dette dreier seg om. Det er barndommens store gleder jeg er på utkikk etter, ikke en nymotens maskin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 hvorfor ikke bare vente noen måneder for å kjøpe en Revolution? 5451828[/snapback] Om jeg skulle kjøpt meg en "ny" konsoll så hadde jeg heller ventet på PS3. Det er ikke det dette dreier seg om. Det er barndommens store gleder jeg er på utkikk etter, ikke en nymotens maskin. 5451854[/snapback] Med Nintendo Rev kan du få spille gammle Super Mario spillene og Donkey KOng og lignende som er prikk lik de som var til SNES. Hvis ikke kan du jo bare kjøpe en xbox , chippe den, da ahar du også muligheten til å spille super mario spillene akkurat slik de var på din gammle snes maskin. Jeg hadde xbox og gjorde det, og kontrollen var bare bedre enn den gammle snes kontrollen, med andre ord så anbefales det i stedet. Det finnes helt siikkert en del brukte konsoller med chip som blir solgt på qxl fremmover pga xb360.. Lenke til kommentar
Bjarneper Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Kan hende jeg ikke uttrykte meg klart nok Jeg HAR kjøpt en SNES-konsoll, det var en SNES-konsoll jeg skulle ha, ikke en Xbox eller en Revolution. SNES-konsollen er allerede kjøpt og betalt. Den virker ikke. Jeg vil at den skal virke, så jeg lurer på om noen her inne har erfaring med reparasjoner av SNES-konsoller eller kjenner til firma, butikker etc. som utfører reparasjoner på SNES-konsoller. Jeg er klar over at de utgikk for en del år siden, men det må da finnes nostalgikere der ute som vet noe om dette. Altså...Moddet Xbox - Uaktuellt. Revolution - Utelukkket. Jeg har en SNES-konsoll som jeg ønsker å reparere. Capish? Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 send mail til nintendo norge og se om de kan hjelpe deg? Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Om du tør så kan du jo skru opp maskinen og prøve å rense pin connectoren med Q-Tips og ett eller annet rensemiddel beregnet for slike plasser... Det kan du selvsagt og prøve å gjøre med spillene dine, siden det kan jo og være et problem med de Du bør uansett gjøre det viss du renser pin connectoren, for den vil bare bli like skitten igjen om du setter i et spill som ikke er rensa Lenke til kommentar
Bjarneper Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Om du tør så kan du jo skru opp maskinen og prøve å rense pin connectoren med Q-Tips og ett eller annet rensemiddel beregnet for slike plasser... Det kan du selvsagt og prøve å gjøre med spillene dine, siden det kan jo og være et problem med de Du bør uansett gjøre det viss du renser pin connectoren, for den vil bare bli like skitten igjen om du setter i et spill som ikke er rensa 5455620[/snapback] Ikke dumt, ikke dumt. Skal prøve å rense. Hvilket pussemiddel anbefales? Jeg har vært med å rense CPU'er med heimbrent. Funker dette på connectoren også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå