Gå til innhold

BenQ-Siemens EF81, S88 og S68 presentert

molna

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvilke de presenterer, men skal være 7 nye mobiler tror jeg så Venus er trolig en av dem.

Oversatt fra tysk med Google:

"The new Handyhersteller BenQ Siemens presents to the CeBIT equivalent seven mobile telephones. New UMTS and/or HSDPA devices, Windows based Handys, integrated is shown W-LAN and innovations within the range VoIP by Handy".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3400,- for EF81 på MPX ;)

5720160[/snapback]

Hvor har du det fra??

Jeg mailet dem og fikk svar i går om at de ventet denne telefonen inn i april. Jeg var innom sidene og kan ikke se at telefonen ligger ute? Kjenner du noen innad i MPX? Når vil den bli lagt ut på sidene?

Lenke til kommentar

Klarte ikke å styre meg lenger... Ville egt. ha Nokia N71, fordi den er kraftig og det finnes mye programvare til Symbian, men søren, den kommer jo ikke før i mai! Derfor bestilte jeg meg i dag en EF81, så da er det bare å vente til april... Designet er jo en DEL finere på EF81 også må jeg si...

molna: Er tastene på EF81 greie å bruke? Til å skrive SMS etc. med?

Lenke til kommentar

Tastene krever litt tilvenning, da overgangen mellom hver enkelt tast kan være vanskelig å føle. Jeg synes Siemens har klart dette ganske bra og i allefall bedre enn Motorola.

EF81 oser kvalitet. Jeg trodde bakdekselet var plastikk da vi fikk den, men 'eksperter' forklarte at det er slik "oksidert aluminium" skal være :)

Lenke til kommentar
Tastene krever litt tilvenning, da overgangen mellom hver enkelt tast kan være vanskelig å føle. Jeg synes Siemens har klart dette ganske bra og i allefall bedre enn Motorola.

EF81 oser kvalitet. Jeg trodde bakdekselet var plastikk da vi fikk den, men 'eksperter' forklarte at det er slik "oksidert aluminium" skal være :)

5722849[/snapback]

Når vi først har en "ekspert" her (en som har prøvd EF81 og har peiling på Siemens), hvordan er programvaretilbudet for en EF81? Ser man at flere og flere utvikler spill og programvare for Java MIDP?

Jeg kommer jo fra en Nokia 7650, og har vært ganske bortskjemt med spesielt diverse nyttig programvare på Symbian S60, som det ser ut til å være lite av for MIDP? Dessuten må jeg si at spillene på Symbian, til og med min gamle Nokia 7650, ser bedre ut en mange av de nye Java-spillene??

Lenke til kommentar

EF81 bruker akkurat samme plattform som SXG75, så alt som funker på SXG75 funker også på EF81 (unntatt GPS-programmer selvsagt).

Finnes mangy nytteprogrammer for java også, men ikke like bra utvalg som for Symbian nei.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

molna:

Vet du noe særlig om CF81? Har lest meg til at den skal være ganske lik EF81 med noen små forandringer som at menyene er forskjellig siden den er laget av BenQ (for CF81 er laget av Siemens?), at den har FM-sender, litt andre knapper foran, innebygget svarer og mangler UMTS. Stemmer dette med hva du har hørt / vet?

Er det også mulig den kommer med EDGE pga manglende UMTS?

[edit]

Noen som vet fysisk størrelse på skjermene til EF81 og/eller CF81?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...