Gå til innhold

Forbereder 65 nm Celeron D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke på tide å få Celeron opp på 800FSB slik at hovedkort fra nå av bare trenger å støtte 800 og 1066FSB? (Å støtte hele spekteret fra 533 til 1066 er vistnok teknisk mer krevende og mer kostbart enn å støtte bare 800-1066).

Celeron hatt 64bit i et halvt år allerede (alle modeller som slutter på 1 og 6).

Lenke til kommentar
Er det ikke på tide å få Celeron opp på 800FSB slik at hovedkort fra nå av bare trenger å støtte 800 og 1066FSB? (Å støtte hele spekteret fra 533 til 1066 er vistnok teknisk mer krevende og mer kostbart enn å støtte bare 800-1066).

Celeron hatt 64bit i et halvt år allerede (alle modeller som slutter på 1 og 6).

5451524[/snapback]

Det er sikkert mer kostbart å støtte 533 til 1066 FSB, men kanskje det er mer kostbart å kaste de CPU'ene som ikke kom igjennom testene med 800MHz FSB.

Lenke til kommentar

Det er spørs om de kommer noe orginalt under 2,8GHz da. 2,8GHz + 100% overklokk = 5,6GHz. Spørs om de når så langt selv om jeg har god tro på at de når 800FSB (2,8@4,2GHz) med luftkjøling. Med vannkjøling så blir det sikkert mulig å få en 600-kroners Celeron opp i rundt 5GHz. :dribble:

Lenke til kommentar
Hehe, 533Mhz, 512Kb, 65Nm,,,, Hører jeg 100% klokk på Luft ?  :dribble:

5453476[/snapback]

Celeron D 356 65nm (Cedar Mill) på 5ghz boxed kjøler

Edit: Ikke akkurat 100%, det kommer vel kanskje ikke som Simen1 sier modeller som er lavt nok klokket originalt til å kunne nå 100% på luft. Men jeg ser ikke bort fra at japsene greier å nå 7ghz+ (kanskje 8?) på LN2 eller tørris, hvis de gidder å bry seg med Celeron da...

Endret av Frodin
Lenke til kommentar

Imponerende! Da er det kanskje ikke så langt unna med 100% overklokk likevel? I hvertfall ikke om man tar i bruk vannkjøling. Disse celeronene kan kanskje være rekord-materiale i enkelte ytelse-disipliner som skalerer bra med klokkefrekvens og ikke bryr seg om ekstra cache, minne, FSB eller antall kjerner.

PS. Legg merke til at SuperPi ser ut til å skalere nøyaktig omvent proposjonalt med klokkefrekvensen. En økning i klokkefrekvensen til 3/2 av orginalt gir 2/3 så lang beregningstid. Det tyder sterkt på at SuperPi er fullstendig CPU-begrenset og at minne og andre ting ikke har noe å si på resultatet i denne testen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er de nye cellyene noe å satse på overhodet? Til spill osv mener jeg, om man overklokker? Er jo rimeligere enn feks amd64 så om de funker til det er det jo kanskje ett alternativ?

5453965[/snapback]

Vi får se... Det kan se lovende ut.. tror doblingen av L2-cachen kan gjøre underverker..

Den Celeron D ("Prescott") 326 jeg har i ett system.. yter *elendig* i 3DMark01, men klarer 42sek på 4Ghz....dvs. det samme som "Cedar Mill'en" 356 gjør på "default" klokk.. 3.3Ghz.. Det er vel omtrent der en [email protected].. eller en [email protected] presterer.. etter det jeg kan huske (har blitt noen "runs" etterhvert).. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...