Gå til innhold

Sette opp mac på Active Directory

Anbefalte innlegg

Jeg har fått muligheten til å anskaffe Mac på jobben. Men kravet da er at jeg setter den opp til å snakke med nettverket selv - fordi IT-folkene ikke har nettverkskompetanse.

Så vidt jeg vet kjøres det Active Directory og Exchange server.

Er det noen her som har noen formening om hvor vanskelig det er å gjør dette? Jeg har ingen erfaring med Mac selv, men har jobbet en god del med Windows...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått muligheten til å anskaffe Mac på jobben. Men kravet da er at jeg setter den opp til å snakke med nettverket selv - fordi IT-folkene ikke har nettverkskompetanse.

Så vidt jeg vet kjøres det Active Directory og Exchange server.

Er det noen her som har noen formening om hvor vanskelig det er å gjør dette? Jeg har ingen erfaring med Mac selv, men har jobbet en god del med Windows...

5451285[/snapback]

hadde vært kult om du får det der til...

sharepoint bør i allefall fungere lett.

du må vel først få til domene pålogging noe som krever du har winxp pro i windows verdenen..

Lenke til kommentar

Jeg skal holde dere informert. Har fått beskjed avIT-nissene at de skal sette opp det nødvendige på serveren, så jeg får bare oppdraget med å få macen til å finne fram på AD... ;-) Ifølge Apple er det som fot i hose, men vi får nå se - dersom jeg ender opp med mac da... (håper virkelig det!)

Lenke til kommentar
Dessverre ble det ikke Mac på meg, på grunn av Windows-programvare jeg bare måtte ha. Synd!

5490652[/snapback]

Du kan jo bruke VirtalPC vis det ikke er alt for ressurskrevende programmer.

Dessuten kommer microsoft til å lage en VirutalPC til Intel platformen og siden den kjører på samme prosessor arkitektur vil de ikke bli så mye ytelsestap.

Lenke til kommentar

Det var nok ikke aktuelt å anskaffe mer sær programvare... Nå kommer sikkert noen til å få macen til å kjøre Win XP etter hvert, men jeg må ha PCen nå. Så da ble det en Asus V6J i stedet... Synd, for jeg hadde virkelig lyst å prøve meg på Mac...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...