Msport Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 "Vi svarer ikke på spekulative spørsmål. Derfor sender jeg deg vilkårene som gjelder for forsikringene dine i SpareBank 1." 5451271[/snapback] Litt sent ute på denne, men min mening er at da er du rimelig araogant ovenfor dine kunder! Denne kundebehandleren skulle vært på smilekurs Men tilbake til saken: Jeg har Terra Skadeforsikring. Noe som har fungert ypperlig ved den vannskaden jeg hadde her i huset. Ja, jeg vet det er en annen type forsikring... Da jeg begynte å handle inn fotoaparater av litt betydelig pris, Panasonic FZ-20 til 6000, kontaktet jeg min bank som er agent for Terra. "Ja, det er jo ikke noe problem, Børge!" Scanet inn kvitteringen og sendte den til banken. Innen to dager lå tilbudet i e-post innboksen. Og prisen? Ja jeg synes det var en hyggelig pris på ca 250 kr og en egenandel på 1000 kr ved uhell. For å være helt ærlig, jeg synes det var et godt tilbud som jeg slo til på. Har også forsikret laptopen for noe rundt 3-400 kr i året med samme betingelse. Har enda ikke gått runden med dem med mitt nye Nikon D50 med tilbehør, men det skal jeg i morgen. Kommer med tilbakemelding hvis du ønsker det, Stoners? For å være helt ærlig, vurder å bytte forsikrings selskap Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 "Problemet" er at jeg har alle mine forsikringer gjennom fagforeningen og derfor oppnår rabatter. Gjerne kom med tilbakemelding om pris, sikkert interesant for mange. Har nå sendt mail til If ang. verdisakforsikring etter tips av en her på forumet. Lenke til kommentar
SpareBank1Forsikring Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Hei, Beklager sen respons – har ikke vært klar over denne saken før nå. Jeg som skriver er kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Forsikring. Dette var ille, ja, det er jeg helt enig i. Her synes jeg ikke du har fått den kundebehandlingen du har krav på. Jeg skal gjøre mitt for å viderebringe denne historien, slik at vi kan lære av våre feil. Det er klart: Hvis alle 800 000 kundene skulle spørre i detalj om hva forsikringene deres dekket, ville vi måtte ansette flere folk til å svare. Det ville igjen gi høyere priser på forsikringene. Dette er nok årsaken til at saksbehandleren henviste til vilkårene, som du jo både har fått og finner på LOfavor.no. Nå kan du også be om passord for å gå inn på ”dine sider” på LOFavor.no/forsikring, hvor du har oversikt over alle forsikringene dine med tilhørende vilkår. Likevel var det galt at saksbehandleren å bruke ordene ”spekulative spørsmål”. Uansett burde du fått beskjed om at kostbare enkeltgjenstander sjelden dekkes fullt ut, og ved uhell dekkes maks opp til kr 2500. Derfor anbefales å kjøpe verdisakforsikring. Jeg ville likevel ha anbefalt deg å sette deg grundig inn i vilkårene, det vil være nyttig i flere andre tilfeller enn akkurat for dette kamerautstyret. Det er mange fordeler med å kjenne vilkårene: • Vilkårene lærer deg hva du må huske på for å oppnå full erstatning. • Det gir deg oversikt over ting du kan gjøre selv for å få lavere eller ingen egenandel. • Det gjør at varsellampene blinker hvis du går til innkjøp av noe du vet at ikke er dekket under dine nåværende forsikringer. Her er for sikkerhets skyld svar på dine forsikringer Du spurte om noen av dine forsikringer dekker om du snubler på tur og knuser kamera, om kamera faller i havet eller om kamera blir frastjålet. Og hvis forsikringene dine ikke dekker dette lurer du på hvilken forsikring som gjør det. Innboforsikringen din (kollektiv hjemforsikring) dekker løsøre som blir stjålet med inntil 100 000 kroner. Egne regler for beregning av tapets størrelse gjelder (se vilkårets punkt 6). Du får også dekket med inntil kr 7500: Tyveri av personlige eiendeler - ikke penger og verdipapirer - fra oppbevaringsenhet på arbeidsplassen din Ved ran/veskenapping Egenandelen er kr 3000, med mindre du har Forsikringsgodkjent tyverialarm, da faller egenandelen bort. LOFavør Topp Reiseforsikring Tyveri av enkeltgjenstander som kamerautstyr dekkes med inntil kr 10 000. Annen type skade (som f eks uhell/miste i havet) dekkes med inntil kr 2 500. Verdisakforsikring Denne forsikringen omfatter de fleste typer skader som kan oppstå - samt tap, en såkalt "all risk"-dekning. En verdisak er forsikret inntil den forsikringssum som er nevnt i forsikringsbeviset. Verdisaksforsikring erstatter det økonomiske tapet som følge av at forsikret gjenstand: - skades ved en tilfeldig, plutselig ytre årsak. - er gått tapt. Unntatt: - skader som skyldes elde, slitasje, feil eller mangler ved gjenstanden. - skader som skyldes manglende vedlikehold. - skader i forbindelse med reparasjon, rensing eller restaurering. - skader i forbindelse med utleie eller utlån til andre enn familiemedlemmer. - skader som skyldes sopp, råte, insekter og mark Du blir kanskje overrasket når jeg forteller at SpareBank 1 Forsikring har de mest tilfredse forsikringskundene - for fjerde år på rad (Norsk Kundebarometer BI 2002 - 2005). Ditt eksempel viser at det alltid er rom for forbedring. Takk for at du tok opp dette temaet, slik at vi får en anledning til å bli bedre. Endret 19. mars 2006 av SpareBank1Forsikring Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) For det første, da det er vanskelig å få bekreftet din identitet via ett forum, så tar jeg dette med en klype salt til å begynne med. Hvis du kan sende meg en mail til [email protected] og bekrefte at du er den du er, så ville det ha vært supert Endret 19. mars 2006 av stoners Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2006 Til info: Har mottatt en mail fra Sparebank 1 nå og man kan vel derfor anse svaret fra Sparebank 1 Forsikring som ekte. Ellers så er det jo fint at næringslivet/tjenesteleverandører også leser slike forum og kommer med tilbakemeldinger. imho. Lenke til kommentar
AK+ Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 (endret) Vil bare si at dette var enestående respons fra SpareBank1Forsikring Kan jo legge til at jeg har hatt verdisak forsikring i Sparebank1 en stund. Endret 19. mars 2006 av AK+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå