Thlian Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Skal jeg kjøpe Canon 60mm f/2,8 makro USM?? ....er det et trygt kjøpt? For med kit-linsa får jeg vel en viss allsidighet! Liker å ta seriøse close-ups, portretter osv. av den typen! Endret 17. januar 2006 av Thlian Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Rediger emnet før en moderator ser det, forklar hva du trenger svar på. Det er et bra objektiv, kansje ikke det aller skarpeste men skal være betydelig bedre enn kitobjektivet. Det kan ta bilder i en fjerdedel av lyset som kitobjektivet trenger. Du kan gjøre bakgrunnen betydelig mer uskarp og du kan ta skikkelige makrobilder. 60 mm er også en veldig fin brennvidde for portretter. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Sier du at Sigma sitt 50mm er bedre? Lenke til kommentar
olemm Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Det er et bra objektiv, kansje ikke det aller skarpeste 5451275[/snapback] Jeg har ikke prøvd det, men jeg merker meg at Toralf Sandåker (i Fotografi) hevder at det er et av de skarpeste objektivene han har prøvd. http://www.foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTr...r.cgi?id=182425 Generelt er det få makroobjektiver fra de kjente aktørene som er dårlige objektiver eller dårlige kjøp, både Canons 50, 60 og 100, Tamrons 90 og Sigmas 105 er regnet for å være svært gode objektiver. Endret 17. januar 2006 av olemm Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Sier du at Sigma sitt 50mm er bedre? Nei, bare at det virker som noen hadde forventet seg litt mer av et Canon objektiv. I disse dager når kvalitetskontroll er basert på tilfeldigheter så kan det godt hende det er noen litt svake objektiver i omløp. Det har også noe med at når man tester makroobjektiver så sammenligner man med noen av de absolutt skarpeste objektivene som finnes. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Da var det i allefall bestilt, Canon 60mm makro, pluss batterigrep, blir saker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå