Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vurderer å kjøpe Linksys router. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bare gode erfaringer med Linksys, har vel ord på seg for å være det beste i denne prisklassen.

Når det gjelder forskjell på disse så er jeg litt usikker men leser du litt om de så finner du det nok ut.

Er ofte en fordel å kjøpe alt fra samme produsent, blir litt lettere å få ting til å kommunisere med hverandre da. Vet at Netshop har solgt pakker med nettverkskort og ruter i ett da kan du se hva slags kort som er med i pakka og bestille ett til så har du to som passer bra til ruteren.

Lenke til kommentar

Skal vi se...ble litt rot her ...koleger puster meg i nakken.

Men viss jeg forstår riktig så er det WRTG54GS og/eller WRT54GL-EU som gjelder?

Er det plug and play og funker de med Zyxel Prestige 600 modem?

Endret av Shonah
Lenke til kommentar

I typebetegnelse GS står S for Speedbooster... Hvordan det virker i praksis vet jeg ikke. I følge Linksys sin egen info betyr det følgende :

The Wireless-G Broadband Router with SpeedBooster incorporates the next generation of Wireless-G (802.11g) networking. SpeedBooster technology is a compatible add-on to standard Wireless-G, which increases "real-world" wireless network performance by up to 35%

Du finner info om de forskjellige modellene HER

Endret av Oxford
Lenke til kommentar
Takker så mye for alle svar!

Modemet skal du ikke ha problemer med.

5451743[/snapback]

Det høres bra ut!

Og nettverkskort...kjøper jeg Linksys der og for kompabilitet eller andre forslag?

5451832[/snapback]

Ikke så nøye, men kan forenkle generering av phassphrase til kryptering.

Det viktigste er at du velger 11g.

Lenke til kommentar
I typebetegnelse GS står S for Speedbooster... Hvordan det virker i praksis vet jeg ikke. I følge Linksys sin egen info betyr det følgende :
The Wireless-G Broadband Router with SpeedBooster incorporates the next generation of Wireless-G (802.11g) networking. SpeedBooster technology is a compatible add-on to standard Wireless-G, which increases "real-world" wireless network performance by up to 35%

Du finner info om de forskjellige modellene HER

5451870[/snapback]

Flott...takk! Begynner å fatte litt nå :)

Ikke så nøye, men kan forenkle generering av phassphrase til kryptering. Det viktigste er at du velger 11g.

Ok ...kikke etter 11g. altså. Men er det noe vi styrer unna...."fyfykort"?

Lenke til kommentar

Har selv skaffet WRT54GL-EU versjonen da den gamle Billion routeren tok kvelden. Har ikke testet GL versjonen med tredjeparts firmware enda, men tror det blir å gjøre det etter hvert. Intill videre så har GL versjoenen fungert fint og stabilt enn så lenge, samt kjører på Zyxel Prestige 600 modem her også.

GL versjonen skal visst ha mer minne grunnet at den kjører Linux og dermed firmware basert på Linux.

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Og nettverkskort...kjøper jeg Linksys der og for kompabilitet eller andre forslag?

Da GS-versjonen støtter SpeedBooster så ville jeg absolutt kjøpt et Linksys-kort som også støtter SpeedBooster. Da går det litt kjappere enn 54mb/s.

Har forøvrig bare positive erfaringer med min Linksys router og Linksys-nettverkskort.

Lenke til kommentar
Har selv skaffet WRT54GL-EU versjonen da den gamle Billion routeren tok kvelden. Har ikke testet GL versjonen med tredjeparts firmware enda, men tror det blir å gjøre det etter hvert. Intill videre så har GL versjoenen fungert fint og stabilt enn så lenge, samt kjører på Zyxel Prestige 6000 modem her også.

Takk der ble jegberoliget! var redd modemet var for gammelt.

Da GS-versjonen støtter SpeedBooster så ville jeg absolutt kjøpt et Linksys-kort som også støtter SpeedBooster. Da går det litt kjappere enn 54mb/s.

Hvilke(t) er det da? Sorry for maset!

Hva med http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=190

Har forøvrig bare positive erfaringer med min Linksys router og Linksys-nettverkskort

Ja..tror jeg er sikker på Linksys...mye posetivt å lese :thumbup:

Lenke til kommentar
-Installert Airport 11mbit trådløst nettverkskort. Testet utmerket med Linksys WRT54G. Kan oppgraderes til Airport Express (54mbit)

Sitat qxl selger.

Mac OS X og Windows fungere sømløst i nettverk... Det er vanlige nettverks

Kjører Linksys trådløsrouter mot min PowerBook, en IBm X40 og to stasjonære her. Funker som f det.

sitat hardware forum

blir litt off topic ...men i tilfelde andre lurer på det samme

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...