untouch4ble Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ja det er meg det er snakk om Jeg tok den gamle cpu rett ut av socket(939) på HK mitt, før jeg låste opp den hendelen på siden. Har dette noe å si? For både Hk og CPU som jeg tok ut? Jeg har puttet i ny CPU, som fungerer fint i tester. Jeg ser ingen synlige bøyde pinner på den jeg tok ut? Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det skal ikke være så farlig det. Pinnen blir klemt fast til siden nede i sokkelen, og hvis man løfter rett opp så drar man de bare ut av sokkelen. Er ingen pinner bøyd eller løse så er ingenting ødelagt. Dette er ganske vanlig å gjøre når man skal ta av en kjøler som er kald - spesielt de orginale P4-kjølerne. Kjølepastaen størkner og sitter som bein. Jeg har flere ganger måtte ty til hårføneren for å få av prosessoren i etterkant. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Dette har jeg opplevd mye da det er komplett umulig å få av kjøleren min på noen annen måte uten ekstreme varme mengder som late meg ikke gidder å mane frem. Dataen min lever da i hvertfall i beste velgående. Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Slik har skjedd med meg hver gang jeg skal ta av CPU-ribba og rengjøre den. Jeg tar som regel og bryter den av med skrutrekker elns, men det er sikkert ikke så lurt Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 åååååååå du må bare vri litt på kjøle blokka høyre ventre man har litt klarrering til festet slik at du kan det på standard kjølere. så går den rett av Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 åååååååå du må bare vri litt på kjøle blokka høyre ventre man har litt klarrering til festet slik at du kan det på standard kjølere. så går den rett av 5462171[/snapback] For det gir ikke belastning på pinnene eller..? Varm opp blokka med en føner og plukk av CPU-en. Rengjør begge deler og ha på ny kjølepasta. Det er den beste måten. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Er ikke livsfarlig om noen av pinnene blir litt bøyd heller. Pinsett fikser det! Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 åååååååå du må bare vri litt på kjøle blokka høyre ventre man har litt klarrering til festet slik at du kan det på standard kjølere. så går den rett av 5462171[/snapback] For det gir ikke belastning på pinnene eller..? Varm opp blokka med en føner og plukk av CPU-en. Rengjør begge deler og ha på ny kjølepasta. Det er den beste måten. 5463064[/snapback] det er hvordan ati og AMD sier du skal gjøre det men nei tar vel feil her å Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 ....det er hvordan ati og AMD sier du skal gjøre det men nei tar vel feil her å 5465952[/snapback] Sterk tilbakemelding (hvis det stemmer). Har du en link? Har lurt på den beste fremgangsmåten selv. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 åååååååå du må bare vri litt på kjøle blokka høyre ventre man har litt klarrering til festet slik at du kan det på standard kjølere. så går den rett av 5462171[/snapback] For det gir ikke belastning på pinnene eller..? Varm opp blokka med en føner og plukk av CPU-en. Rengjør begge deler og ha på ny kjølepasta. Det er den beste måten. 5463064[/snapback] det er hvordan ati og AMD sier du skal gjøre det men nei tar vel feil her å 5465952[/snapback] Jeg tviler på at det gjelder for kalde blokker med fastgrod CPU. Men hei, gjør som du vil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå