Gå til innhold

Amatør tok cpu rett ut av socket

Anbefalte innlegg

Ja det er meg det er snakk om :( Jeg tok den gamle cpu rett ut av socket(939) på HK mitt, før jeg låste opp den hendelen på siden. Har dette noe å si? For både Hk og CPU som jeg tok ut? Jeg har puttet i ny CPU, som fungerer fint i tester. Jeg ser ingen synlige bøyde pinner på den jeg tok ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være så farlig det. Pinnen blir klemt fast til siden nede i sokkelen, og hvis man løfter rett opp så drar man de bare ut av sokkelen. Er ingen pinner bøyd eller løse så er ingenting ødelagt.

Dette er ganske vanlig å gjøre når man skal ta av en kjøler som er kald - spesielt de orginale P4-kjølerne. Kjølepastaen størkner og sitter som bein. Jeg har flere ganger måtte ty til hårføneren for å få av prosessoren i etterkant.

Lenke til kommentar
åååååååå du må bare vri litt på kjøle blokka høyre ventre man har litt klarrering til festet slik at du kan det på standard kjølere. så går den rett av

5462171[/snapback]

For det gir ikke belastning på pinnene eller..? Varm opp blokka med en føner og plukk av CPU-en. Rengjør begge deler og ha på ny kjølepasta. Det er den beste måten.

Lenke til kommentar
åååååååå du må bare vri litt på kjøle blokka høyre ventre man har litt klarrering til festet slik at du kan det på standard kjølere. så går den rett av

5462171[/snapback]

For det gir ikke belastning på pinnene eller..? Varm opp blokka med en føner og plukk av CPU-en. Rengjør begge deler og ha på ny kjølepasta. Det er den beste måten.

5463064[/snapback]

det er hvordan ati og AMD sier du skal gjøre det men nei tar vel feil her å

Lenke til kommentar

5462171[/snapback]

5463064[/snapback]

det er hvordan ati og AMD sier du skal gjøre det men nei tar vel feil her å

5465952[/snapback]

Jeg tviler på at det gjelder for kalde blokker med fastgrod CPU. Men hei, gjør som du vil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...