Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fetteren min har kjøpt seg en laptop (Toshiba) og selvfølgelig klart å fått virus på denne samme dag som den ble tatt i bruk.

post-11307-1137459552_thumb.jpg

Den har blitt levert med Norton Antivirus 2005, men når jeg kjører full scan med dette sier det at ingenting er funnet. Finner heller ingen spyware programmer.

Bobbla ut i fra bildet kommer opp hvert 10 sec med ny "plupp" lyd. Og vil ikke forsvinne.

Når jeg trykker på bobblen blir jeg videresendt til en side for et spyremoval program med massevis av free downlad knapper etc..

Hvilke tiltak kan jeg gjøre for å få vekk dette? Har som sagt prøvd norton i massevis. Regclener til å fjerne drøssevis av programmer som toshiba vil starte sammen med windows. Men ingenting ser ut til å hjelpe.

Hele maskinen virker for meg som den sliter veldig og har en utrolig treg oppstart. Dere kan jo også se alt av programvare som legger seg i systemtray. Tre fire forskjellige programer til mousepad etc..

Får også en advarsel når man starter opp om at

"Norton AntiVirus 2005 does not support the Repair feature, please uninstall and reinstall"

Problemet er jo at det ikke har blitt levert med noen cd'er med programvaren på. Kun en slik Gjenopprettelses cd som jeg i flere tidligere tilfeller har hatt dårlig erfaring med.

Kan ikke formatere så lenge han ikke har en windows cd.

Noen som vet hva som lurer her evt tips til å fjerne alt dritet?

Marzo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meldingen kommer mest sannsynlig fra et eller annet program som har til formål å selge et Anti-Spyware program.

Last ned og innstaller f.eks. MS Antyspyware og/eller et av de andre programmene du finner her. Kan anbefale Spyboot. AdAware og ikke minst Startup Guard for bli kvitt problemet. Sjekk også under Legg/Til fjern programmer om det finnes noe der som ikke skulle ha vært der...

Lenke til kommentar

Er ikke faren min, men fetteren min :) Skille mellom pensjonist og ung uviten..

Men som jeg også har skrevet i første post (les selv) så har maskinen ikke blitt levert med windows cd.. Ingen serial eller lignende. Derfor vil jeg simpelten prøve unngå å formatere.

Lenke til kommentar

Stemmer Maxopp, har som skrevet i posten før fått fjernet det nå! :) Det er et spyware program som utgir seg for å være et spyware remove program, og som kommer med denne falske spyware varselen som ber deg kjøpe fullversjonen for å fjerne spywaren som er på maskinen din. Sleipe folk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...