b-real Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Mange tenker sikkert på "åja, B|Real skal lage atombombe nå", men nei dette er ikke saken, så slike kommentarer kan dere holde for dere selv takk (Dagbladet.no): I alt oppstusset omkring Irans angivelige planer om å produsere atomvåpen, er det kommet i bakgrunnen at landet har mottatt raketter med rekkevidde på minst 2500 km fra Nord-Korea. Iran har også nylig inngått en våpenavtale med Russland og en gjensidig støttepakt med Syria. Det er godt informerte analytikere i Midtøsten som med støtte fra tysk etterretning hevder at Iran har mottatt 18 demonterte nordkoreanske ballistiske raketter av typen BM-25, som er en videreutvikling av den gamle sovjetiske ubåtbaserte SS-N-6 (kilde) Men hva skal egentlig til for å kunne lage en atombombe-rakett da? Jeg ser for meg hjemmelaget bombe med noe uran/plutonium på toppen teipet fast på siden () Men hva må egentlig til for at det skal bli en atombombe? Greit nok, det burde være en langdistangse rakett, hvem vil sitte 1km unna et mål som skal bombes av ei atombombe pga rekkevidden ikke er god nok,det skjønner vi jo alle. Men hva skal til for at det skal være en atombombe? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg tror ikke det er nødvendig å styre en langdistanserakett, og at det holder med å beregne godt. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Mange tenker sikkert på "åja, B|Real skal lage atombombe nå", men nei dette er ikke saken, så slike kommentarer kan dere holde for dere selv takk Men hva må egentlig til for at det skal bli en atombombe? Greit nok, det burde være en langdistangse rakett, hvem vil sitte 1km unna et mål som skal bombes av ei atombombe pga rekkevidden ikke er god nok,det skjønner vi jo alle. Men hva skal til for at det skal være en atombombe? 5450940[/snapback] Her finner du oppskriften på en atombombe Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Haha så morsomt, lenken er død... Lenke til kommentar
Camron Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Haha så morsomt, lenken er død... 5451461[/snapback] Det er den ikke... Uansett ganske usaklig tekst.. Lenke til kommentar
embark Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Sånt 'Radio-active'-klistremerke kan kjøpes fra Microplex.no. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Haha så morsomt, lenken er død... 5451461[/snapback] Det er den ikke... Uansett ganske usaklig tekst.. 5451476[/snapback] Selv om dette er en humoristisk tekst, så stemmer faktisk det tekniske som står der (forutenom mengdene med plutonium som er for store, og som vil skape ustabilitet i kjernen). I teorien er teknikken lattelig enkel, og ganske velkjent. Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Her finner du oppskriften på en atombombe 5451437[/snapback] Det der trur eg at eg skal prøve Lenke til kommentar
EJN Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Du trenger plutonium, kontrollstaver av grafitt og masse andre duppeditter, høydemåler blant annet (atombomber bør sprenges 500m over bakken for størst effekt) 5451398[/snapback] Sikker på at man skal ha kontrollstaver av grafitt? Trodde poenget med en atombombe var nettopp at man ikke skulle ha en kontrollert reaksjon men heller en umiddelbar ekstrem energieksplosjon? Her er en lettfattelig gjennomgang av hvordan atombomber fungerer og er bygd opp. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Trodde det bare var å skape nok trykk rundt ved uran/plutonium kjernen, f.eks ved hjelp av en eksplosjon. Var vel hvertfall det på første A-bomba laget. Ulempen er vel at ekslosjonen før må være uhyggelig presis, ellers vil man ikke få nok trykk til at kjernen skal gå av. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 En tager en kritisk masse uran eller plutonium, deler denne i to, legger delene inni en bombe, og sprenger A-bomben ved å kline sammen de to uran/plutoniums delene veldig kraftig. En sprenger ofte en dynamittladning bak den ene delen. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Her finner du oppskriften på en atombombe 5451437[/snapback] Det der trur eg at eg skal prøve 5451537[/snapback] Morsomt at de har regna feil der.. 1 pund = 0.45359 kilogram, dvs 50pund = 22.67962kilogram. Og ikke 110kg som det står i "oppskriften". Endret 17. januar 2006 av ThaAndre Lenke til kommentar
varmit Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 hvor få tak i uran/plutonium da? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 En måte å få klint klumpene sammen på er å ha et kraftig metallrør som er tett i ene enden, og legge den ene klumpen nedi der. Så plasserer du den andre biten i den andre enden, og har en mekanisme for å skyve dem sammen (f.eks. en dynamittgubbe). Og så kan du legge til masse fancy greier som f.eks. å plassere det i runde skall, med hydrogen i midten, timere etc. Men i prinsippet: jernrør, to klumper fissilt materiale, dynamittgubbe, lunte. Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Du trenger kontrollstaver av grafitt * 5451398[/snapback] Sikker på at man skal ha kontrollstaver av grafitt? Trodde poenget med en atombombe var nettopp at man ikke skulle ha en kontrollert reaksjon men heller en umiddelbar ekstrem energieksplosjon? 5452057[/snapback] Stemmer det. Kontrollstaver bruker man i produksjon av energi (atomkraftverk), ikke i en atom bombe. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 he he,ikke prøv dette. du vil bli slått hart ned på av politi osv. ved forrurensing osv. lag heller noe annet sprengstoff,radioaktive stoffer skal man ikke kødde med Lenke til kommentar
EJN Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hahaha, jeg tror nok det skal en del til for at trådstarter eller noen andre her på forumet skal få tak i weapons-grade plutonium eller uranium. Nærmeste blir vel å leke seg med det som er i røykvarslere, noe jeg tviler på at vil gi noe resultat. Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hahaha, jeg tror nok det skal en del til for at trådstarter eller noen andre her på forumet skal få tak i weapons-grade plutonium eller uranium.Nærmeste blir vel å leke seg med det som er i røykvarslere, noe jeg tviler på at vil gi noe resultat. 5453797[/snapback] Skal ikkje sei det! Eg kjenne en fyr som kjenne en fyr som kjenne søstra til ei dame hvis man skal kjenne en fyr som kan få tak i en kontakt som kjenne en som kan få tak i en som kjenner en som kjenner en som veit kor vi kan finne en som kjenner en som veit kor en skal gå for å treffe en som er mellommann til en som vil selge litt weapons-grade plutonium. Vist noken e interesert altso Lenke til kommentar
varmit Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 da blir raketten din nesten slik som denne da: atom_rakett.bmp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå