Thlian Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Gode råd om hva og hvor? Trenger ikke noe dyrt, bare det er godt nok til sitt bruk Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Kjøp det dyreste du har råd til. Når det gjelder stativer får man det man betaler for, med unntak av salgsmodeller. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 I Moss har Japan Photo et Velbom CX540 stativ tror jeg til 499,-. Det er vel ikke så gæren pris? Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Spørsmålet er ikke hvilket kamera du har, men hva slags optikk du benytter. Har du tung optikk, er det klart at et solid stativ som fort koster 2000 er nødvendig for stabilitet og reduksjon av vibrasjoner. Har du kitobjektivet som eneste, kan man velge mer, men stativer under 800-1000kr er ofte ikke gode nok, og blir bare stående i skapet etterhvert som du ser resultatene.. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Spørsmålet er ikke hvilket kamera du har, men hva slags optikk du benytter. 5451383[/snapback] Dette er riktig, men kamerahuset har også litt å si pga vibrasjonene fra speilet; et 350D har et forholdsvis lett og lite speil som ikke lager rare vibrasjonene, mens større speil som FF/35 mm lager mer vibrasjoner. Det er også variasjon mellom forskjellige modeller. Værst i klassen er mellomformat, leste en (noe humoristisk) artikkel om en landskapsfotograf med 6x7 (eller 6x9) som hevda at han syns han så hele stativet hoppa når det enorme speilet bevega seg. Et råd er de rimeligste manfrotto 190 og 055 med enten RC141 eller et kulehode. Dette er mye stativ for pengene, og støtt nok til mindre/kortere optikk.jeg har hatt mitt i et drøyt år, og mista bilder 3-4 ganger pga vibrasjoner, og da med 70-200/2.8 i sterk vind. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå