Xvani Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Noen som har linker til guider eller kan forklare hvordan jeg forandrer volten på viftene mine fra 12 til 7 volt? er det ikke d det heter? Takker :wink: _________________ - Ikke undervurder min manglende kompetanse, og få noreg ut av Norge! [ Denne Melding var redigert av: xvani på 2002-09-11 22:15 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Dette veit jeg at det er noen som kan, har sett poster om det før, men fant dem ikke =/ Lenke til kommentar
ooops Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 http://www.radiativenz.com/guides/fanvoltm...mod/index.shtml Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Takker Veit noen om dette er forsvarlig på en p3 500mhz med orginal ribbe og vifte? Veit at CPU'en egentlig kan kjøres uten vifte i det hele tatt... Men er det egentlig bra? Edit: Hum, har sett på guiden, og dette var bra, men er det vanskelig å koble? hva slags verktøy trenger jeg? Hvordan flytter jeg ledningene? ser umulig ut uten å ødelegge kontakten. Er desverre MEGET lite nevenyttig... ;( [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-09-12 18:37 ] Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 på molex kontakten stapper du + ledningen i den gule og - i den røde. du vil da få 7 volt. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Joa det skjønte jeg.... (så det er molex kontakt "strømledningen" til komponentene heter :wink:) Men hvordan? Kan jo ikke nappe den ut, da får jeg den jo ikke inn igjen?? Spesialverktøy? Må jeg kjøpe ny molex da? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 stapp ledningene fra vifta inn i molex pluggen og tape godt rundt med mcgyver tape. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Eller så kobler du Gul (12v) inn på pluss på vifta. Pluss på vifta, til midten på en vippebryter. De to andre på vippebryteren til henholdsvis Rød(5v) og Sort(0v). Da har du en vifteløsning, hvor du kan velge mellom 7v og 12v. ...Prøv å koble uten å bare legge ledningene innat, for så og tape. Kanke garantere evig kontakt da. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 ingen måte å la være å ødelegge noe på? Det ser jo stygt ut med tape!!! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Alternativt kan du lodde en motstand på ca 70 ohm / 1/4 watt i serie med den gule lederen. Sleng på en bit med passende krympestrømpe over ledningen før du lodder inn motstanden, og dermed har du en smekker løsning, uten klinete tape! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå