Spoocyman Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hey Er det mulig å trimme en ford sierra 1991 1,8 TD? Har orginalt 75 HK men kunne tenkt meg noen ponny'er exstra hehe Og en ting til... Kan man sette "popp-off" på Turbo-Diesel'ern? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det kan nok være mulig å hente pt par gamper ekstra, men ikke sånn som chipping av nye turbodiesler. Dumpvalve er totaltbortkastet på denne motoren. Den har ikke gasspjeld, så turboen mater luft til motoren selv om du slipper gassen. Du kan ikke bare sette på en dump som på en bensinmotor, uten gasspjeld har du ikke noe som skaper undertrykk og suger opp dumpen. Du KAN montere en dump og ha elektromagnetisk tilkobling til bremsesystemets vacuumsystem, men som sagt, det er totalt bortkasta tid og penger. Blodharry er det og... Lenke til kommentar
knut eivind Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det kan nok være mulig å hente pt par gamper ekstra, men ikke sånn som chipping av nye turbodiesler. Dumpvalve er totaltbortkastet på denne motoren. Den har ikke gasspjeld, så turboen mater luft til motoren selv om du slipper gassen. Du kan ikke bare sette på en dump som på en bensinmotor, uten gasspjeld har du ikke noe som skaper undertrykk og suger opp dumpen. Du KAN montere en dump og ha elektromagnetisk tilkobling til bremsesystemets vacuumsystem, men som sagt, det er totalt bortkasta tid og penger. Blodharry er det og... 5453266[/snapback] du kan nok hente noen hester ved og skru opp diesel og turbotrykk men da må du vite hva motoren din tåler men ikke for og virke høy på pæra men ford har vel kansje ikke de mest holdbare td motorene på førsten av 90 tallet. så spm er jo om det vil bli noe holdbart. en intercooler vil jo også kunne være til hjelp Lenke til kommentar
audi s4/a4 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Klart du kan øke hk på bilen din,kommer bare ann på kreativiteten og om du selv synes det er værdt å legge tid og penger i et slikt prosjekt. Nå kjenner ikke jeg noe spesielt til ford,men på min turbodisel som var golf, skiftet jeg til større turbo,du må selvsakt ha noen andre justeringer her også,deriblandt på toppen,topp pakning kan ha lett for å ryke her. Hvis du gjør dette å vil ha mere lyd,kan du jo sette på et luftfilter,kn filter eller lignene. Eller du kan sveise ut rørene fra weisgaten,da får du en kul lyd. Det finnes også "avlastningsventiler" som er beregnet til turbodisel,for å få lyden du vil ha. Men at de er billig er det ingen som skal påstå,vanskelig å få tak i er de også..... uansett hva du bestemmer deg for må du ha lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå