Gå til innhold

Athlon 1.4 + Abit KG7 (DDR)

Acrux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et bra kort det =) personlig er det det kortet jeg hadde kj0pt hvis jeg skulle hatt AMD system med AMD761 chipsettet! En kamerat har kortet og sier det er stabilt og fungerer fint som bare det! Har lest mye om kortet i tester. Kortet er raskere enn sine br0dre med samme chipsett i saa og si alle testene!

Lenke til kommentar

Bygde sammen en pc for en kamerat med det hovedkortet i dag. La inn win2k + diverse drivere. Virka veldig stabilt og bra. kjørte B&W en stund i 1600*1200 32bit, virka dønn stabilt. Har ikke fått lagt inn sandra/3dmark og kjørt noen tester på boksen enda. Får se om jeg kan rive han løs fra spillinga en dag.

likte kortet, skulle jeg ha oppgradert i dag(har kt7a-raid) ville jeg nok ha kjøpt det kortet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-09-21 14:41, Acrux skrev:

Jeg skal oppgradere PC-en og lurer på om dette er

et bra hovedkort. Jeg har hørt endel om at det ikke

virker skikkelig med Athlon 1.4GHz.

Skal kjøpe det med DDR-ram og uten raid.

Det er et bra hovedkort :smile: Som sagt har kameraten min det og det fungerer flott. Pluss at det kommer godt ut på ytelsesfronten, men det har jeg jo også nevnt!

Det skal ikke være noe som helst problemer å sette i en Athlon 1,4GHz prosessor på dette hovedkortet! Bare tull at det ikke skal fungere. Hvor har du hørt det forresten? :wink:

Lenke til kommentar

Har kjørt KG7-RAID og Athlon 1,33 GHz i et par uker nå. Må si meg veldig fornøyd.

Sandra rapporterer at systemet yter langt over en 1,5 GHz P4. Har 512 MB RAM og GeForce2 PRO -> deilig!

Hvordan kortet funker med en 1,4 GHz vet jeg dessverre ikke. Må vel se til å klokke opp litt etter hvert.

Et alternativ er jo MSI K7T-266 PRO. Skal visstnok være enda mer stabilt etter hva jeg har hørt. Det benytter også VIAKT266 chipsettet som skal være raskere enn AMD761 som benyttes på KG7. Hvis jeg ikke har lest veldig feil på Hardware.no da, orker ikke lete opp artikkelen nå. Hvis den finnes vel og merke. Mener å huske det.

Lenke til kommentar

At den har problemer med 1,4 GHz er bare tull. Har selv en 1,33 som jeg kjører på 1,4. ROCKSTABLE! Dog

eneste problemet jeg har hatt med kortet, er da jeg brukte RAID-kontrolleren, da hakket lydkortet. Var visstnok problemer med PCI Latency et eller annet. Fant aldri ut av dette, så jeg gikk over til å kjøre begge diskene på den vanlige IDE-kontrolleren. Men hvis noen har en løsning på problemet med RAID og Sound Blaster Live! 5.1 så ville jeg vært evig takknemelig.

-

maarf

Lenke til kommentar

Har kg7raid, 80gb i raid + 30gb, 512 mb ddr (unbuffered) twinmos, 1.4 ghz athlon, geforce 2 pro, 3com 10/100 og soundblaster live player (ikke 5.1 versjon)

hadde plassert nettverkskortet i slot 6 og sb kortet i slot 4 ... det her ga noen boot problemer siden acpi kontrollerne ikke likte delingen av irquer når highpoint kontrolleren var enabled. Løste det her problemet med å flytte sb kortet til pci slot 2, voila!, ingen problemer mer, bruker forøvrig begge usb portene til mus og keyboard (usben er enabled i bios mao). Det eneste jeg merker en gang iblant er et lite "skrik" under oppstart, men det resulterer ikke i noe skummelt. Det er nesten helt normalt når man bruker sb med via 686a/b bus.

ca. 9100 pts i 3dmark2000

ca. 4300 pts i 3dmark2001

kjenner noen som har nesten samme oppsettet med 1.7 ghz p4 og rambus, kjørte forøvrig ræva av han i de fleste testa :smile:

bruker wbk 38 vifte til cpuen, bråker noe jævlig (47db med 45/32 Celsius på cpu og hovedkort).

Ble etter hvert såpass desperat at jeg borret et hull i veggen og plasserte blikkboksen på andre siden. Lite støy nu, riktignok må jeg traske litt for å skife cd/dvd og sånt. Kanskje tiden er inne for kikke etter andre kjøleteknikker nu som cpuene er blitt så store ,) litt trist at de fleste _norske_ webshopene ikke gidder å selge komplette atx kabinetter basser på vannkjøling oa

Andre ting: via hovedkortene har de best dokumenterte manualene på nettet: http://www.viahardware.com

som er bassert på brukererfaringer og ikke bare den vanlige manualen fra abit.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

forsøker å installere en amd xp1800+ med et KG7 kort.

funker svært dårlig :sad:

har førsøkt å flashe bios 5-6 ganger nå.

maskinen vil ikke kjøre på 266mhz under noen omstendighet, men 200mhz går fint.

har oxo forsøkt å omplassere ram brikker.

bruker dette;

amd xp 1800+

Abit KG7

creative SB 1024

2*512 DDR ram(vet ikke fabrikant)

80gb wd harddisk

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...