sveffe Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 kan dere hjelpe meg. har fått i oppdrag å kjøpe en projektor til en fotoklubb til ca 8-10 000 har funnet ut at det må være en dlp projektor pga bra farger,kontrast,sortnivå. var å så på denne på fredag http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=35&id=893 , men den hadde så dårlig oppløsning at det var bare ræva. den var meget bra på vanelig dvdfilm, men når jeg testet med medbringt cd med bilder så ble disse så kornete at det ble helt ubrukelig. kan ikke kople på vanelig skjermkabel for å teste om dataen ble bedre heller. den hadde ikke denne type inngang. bildene jeg prøvde med var på cd i jpg format, og han brukte en dvdspiller til å å spille av til projektoren. aner at kanskje kabelen mellom dvdspilleren og projektoren kan forringe kvaliteten, men er usikker. blir kvaliteten bedre ved å kople dataen til hvis dette gikk ann med skjermkabel? projektoren skal kun brukes til stillestående bilder. altså ingen video. eventuelt hvilken projektor kan anbefales til denne type bruk. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 blir kvaliteten bedre ved å kople dataen til hvis dette gikk ann med skjermkabel? Siden den har digital DVI inngang så burde kvaliteten bli bedre. DLP chipen har en oppløsning på 854 x 480 så det er begrenset hvor mye bedre kvaliteten kan bli. Skaler bildene til den oppløsningen i et bildebehandlingsprogram og vis de på full skjerm på en god monitor. Noe bedre enn det kommer det ikke til å bli med en sånn oppløsning. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 kan dere hjelpe meg.har fått i oppdrag å kjøpe en projektor til en fotoklubb til ca 8-10 000 har funnet ut at det må være en dlp projektor pga bra farger,kontrast,sortnivå. var å så på denne på fredag http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=35&id=893 , men den hadde så dårlig oppløsning at det var bare ræva. den var meget bra på vanelig dvdfilm, men når jeg testet med medbringt cd med bilder så ble disse så kornete at det ble helt ubrukelig. kan ikke kople på vanelig skjermkabel for å teste om dataen ble bedre heller. den hadde ikke denne type inngang. bildene jeg prøvde med var på cd i jpg format, og han brukte en dvdspiller til å å spille av til projektoren. aner at kanskje kabelen mellom dvdspilleren og projektoren kan forringe kvaliteten, men er usikker. blir kvaliteten bedre ved å kople dataen til hvis dette gikk ann med skjermkabel? projektoren skal kun brukes til stillestående bilder. altså ingen video. eventuelt hvilken projektor kan anbefales til denne type bruk. 5450714[/snapback] ....en ting, du må opp OPP i pris, eller kjøpe brukt! Du trenger en 1280x720 prosjektor! Men et spørsmål, der hvor disse bildene skal vises, er det lyskontroll der? Skal den alltid stå i stummende mørke eller vil det være lys i rommet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå