Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil. Audi A6 eller Honda C-RV?

MagnusW

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :)

Faren min og jeg er på utkikk etter en bil nr. 2. I begynnelsen var pappa interesert i SUV. Han så mye på Honda C-RV.

Senere har vi tenkt på å kanskje kjøpe en brukt Audi A6 2.5 l 180hk diesel.

Vi er nå veldig i tvil på hva vi skal velge. Den skal ikke koste mer ca 350k hvis den er brukt, eller ca. 400k (+/-) hvis den er ny.

Pappa har ikke helt slått fra seg å kjøpe SUV, men vi er veldig usikre. Det er ikke sånn at vi trenger SUV for å komme os frem, men det er deilig å sitte høyt osv. da.

Det jeg kunne trenge hjelp til fra dere er innspill til hva dere synes. :) evt. hvilke av de bilene dere ville valgt, eller om det er andre biler vi burde vurdere :)

Kravene vi stiller er følgende:

4x4: ja!

diesel/bensin: dielsel er ett +, men bensin er også greit.

automat/manuelt: der er vi usikre. begge deler er fint.

interiør: skinn seter, gjerne sorte.

motor: den må ha nok hester og dreimoment til å komme opp bratte bakker med snø samtidig som bilen er fullpakket.

Navi: ja. må hvertfall være muligheter for det (om ny bil)

Hadde vært hyggelig om dere kunne hjelpe meg:D

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. Det er god kjøre comfort i Audi'en ja. Prøve kjørte en Audi her om dagen. Sort A6 med 2.5 liters disel motor med 180 hk. Senket 2 cm, 17" felger, sort skinn interiør og litt sotede ruter. sinnsykt fet bil, utrolig sportslig!

Men så var den importert fra Tyskland og det likte ikke pappa. han er redd den kan ha vært ute for en stor kollisjon f.eks. og så har understellet blirr skjevt f.eks.

Han mener også at man ikke får den samme servicen når den er importter og ikke kjøpt i norge :S

EDIT: den bilen var sååå fin :blush:

sinnsykt digg å kjøre med den. akselerasjonen på den var også bra. gi på fra 50km/t til du ligger i 150km/t. mmmmm....

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

nei, X-trail og Forester er for små. Pappa er ganske lang, å når han stiller setet inn sånn han skal sitte, så er det nesten ikke noe plass i baksetet.

Eneste SUV'en i den klassen med god nok ben plass (som vi hittil har testet da) er Honda C-RV.

theck1: ja, de bilene vi ser på må selfølgelig ha gjennomført alle service. Dvs. ca. hver 30k.

BTW, prøver fortsatt å overtale pappa til at å kjøpe tysk importert bil ikke er farlig! :D

Lenke til kommentar

Er virkelig CR-V en SUV? Den ser jo ut som den er spinklere bygget enn en 2CV. Som om de tynne bitene under knekker av hvis du kjører over en kvist.

Av de to hadde jeg klart gått for A6. Jeg synes CR-V har en skikkelig "billigfølelse" over seg, og det er ikke noe jeg ville brukt 300.000++ kr på.

Dinside skryter av den, men spør du om meninger så får du meninger :)

Lenke til kommentar

Nå har vi hatt 3 audier her i familien en 04 a4 og en 02 a6..

Syntes personlig at de ikke er noe å skrike hurra for, blir fort lei dem.

Interiøret er midt på 3 for å være en slik bil, samme kvalitet følelse i en ny passat.. Samt at dem ikke tåler å bli kjørt på humpete veier, knirker å står i.

Hva men å kjøpe en brukt lexus eller en ny passat 4 motion? evnt en brukt e klasse?

Lenke til kommentar
Hva med noe slikt da?

5453801[/snapback]

Fin bil, men ubrukelig for en som er høyere enn 195. Den der er i tillegg tysklandsimport...

Prøvekjørte den nyeste Landcruiseren her for en stund siden, og den er enda trangere enn den modellen det linkes til her.

-KJ

Lenke til kommentar
Må vel være det kjedligste man kan få i halv-millionklassen  :thumbdown:  Audi i Norge er som HIV i Afrika; de har det i annenhver husstand...

5464351[/snapback]

Akkurat som norges befolkning med IBM-kompatible datamaskiner og programvare fra Microsoft?

Hvorfor unngå noe som er bra, bare fordi alle andre har det?

Hvis Audi ikke var et alternativ, hadde jeg uansett ikke kjøpt CR-V. Jeg hadde heller valgt Landcruiser foran den. Ah, deilig med subjektivitet :)

Redigert: jeg er til en viss grad enig med deg, Krapfos. Men det gjelder for meg med gamle biler som Golf 2 og 3.

Jeg har forresten nok plass i en Landcruiser, og jeg er 192.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...