MagnusW Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hei alle sammen! Faren min og jeg er på utkikk etter en bil nr. 2. I begynnelsen var pappa interesert i SUV. Han så mye på Honda C-RV. Senere har vi tenkt på å kanskje kjøpe en brukt Audi A6 2.5 l 180hk diesel. Vi er nå veldig i tvil på hva vi skal velge. Den skal ikke koste mer ca 350k hvis den er brukt, eller ca. 400k (+/-) hvis den er ny. Pappa har ikke helt slått fra seg å kjøpe SUV, men vi er veldig usikre. Det er ikke sånn at vi trenger SUV for å komme os frem, men det er deilig å sitte høyt osv. da. Det jeg kunne trenge hjelp til fra dere er innspill til hva dere synes. evt. hvilke av de bilene dere ville valgt, eller om det er andre biler vi burde vurdere Kravene vi stiller er følgende: 4x4: ja! diesel/bensin: dielsel er ett +, men bensin er også greit. automat/manuelt: der er vi usikre. begge deler er fint. interiør: skinn seter, gjerne sorte. motor: den må ha nok hester og dreimoment til å komme opp bratte bakker med snø samtidig som bilen er fullpakket. Navi: ja. må hvertfall være muligheter for det (om ny bil) Hadde vært hyggelig om dere kunne hjelpe meg:D Endret 16. januar 2006 av MagnusW Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Personlig uten tvil audi. Komfort uten sidestykke hele veien. Faren min har nylig kjøpt seg en a6 og det er en sinnsykt nydelig bil. Kan ikke uttale meg om hondaen. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) ja. Det er god kjøre comfort i Audi'en ja. Prøve kjørte en Audi her om dagen. Sort A6 med 2.5 liters disel motor med 180 hk. Senket 2 cm, 17" felger, sort skinn interiør og litt sotede ruter. sinnsykt fet bil, utrolig sportslig! Men så var den importert fra Tyskland og det likte ikke pappa. han er redd den kan ha vært ute for en stor kollisjon f.eks. og så har understellet blirr skjevt f.eks. Han mener også at man ikke får den samme servicen når den er importter og ikke kjøpt i norge :S EDIT: den bilen var sååå fin sinnsykt digg å kjøre med den. akselerasjonen på den var også bra. gi på fra 50km/t til du ligger i 150km/t. mmmmm.... Endret 16. januar 2006 av MagnusW Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jepp, Audi er kjent for komforten sin, og a6 er en strøken bil. Kjøper du brukt så kan det lønne seg å finne en som har fått stor servicen rundt 90 000 km. Da fremstår bilen som oftest som ny. Anbefales da faren min nettopp har gjort dette. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hva med Nissan X-trail eller Subaru Forrester? Fadern kjører X-trail og den er veldig trivelig å kjøre Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 nei, X-trail og Forester er for små. Pappa er ganske lang, å når han stiller setet inn sånn han skal sitte, så er det nesten ikke noe plass i baksetet. Eneste SUV'en i den klassen med god nok ben plass (som vi hittil har testet da) er Honda C-RV. theck1: ja, de bilene vi ser på må selfølgelig ha gjennomført alle service. Dvs. ca. hver 30k. BTW, prøver fortsatt å overtale pappa til at å kjøpe tysk importert bil ikke er farlig! Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Er virkelig CR-V en SUV? Den ser jo ut som den er spinklere bygget enn en 2CV. Som om de tynne bitene under knekker av hvis du kjører over en kvist. Av de to hadde jeg klart gått for A6. Jeg synes CR-V har en skikkelig "billigfølelse" over seg, og det er ikke noe jeg ville brukt 300.000++ kr på. Dinside skryter av den, men spør du om meninger så får du meninger Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Audi A6 ville nå jeg valgt. Passer mine behov hehe, bra bil Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hva med noe slikt da? 5453801[/snapback] sånn kan vel ikke sammeliknes med en Audi A6 ? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Nå har vi hatt 3 audier her i familien en 04 a4 og en 02 a6.. Syntes personlig at de ikke er noe å skrike hurra for, blir fort lei dem. Interiøret er midt på 3 for å være en slik bil, samme kvalitet følelse i en ny passat.. Samt at dem ikke tåler å bli kjørt på humpete veier, knirker å står i. Hva men å kjøpe en brukt lexus eller en ny passat 4 motion? evnt en brukt e klasse? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hva med noe slikt da? 5453801[/snapback] sånn kan vel ikke sammeliknes med en Audi A6 ? 5453932[/snapback] Kan fint sammenlignes med en CR-V. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Hva med noe slikt da? 5453801[/snapback] sånn kan vel ikke sammeliknes med en Audi A6 ? 5453932[/snapback] Nei, men utrolig fet bil.. Fatters skal kjøpe seg slik en.. Tåler allt. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 ja, Land Cruiser-en er utrolig fet, men den nye er kulere. Pappa vil egentlig ha "riskoker"-bil (japansk ), så Lexus kunne jo vært noe, men finnes den brukt under 400k? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Audi A6 ville nå jeg valgt. Passer mine behov hehe, bra bil 5453377[/snapback] Må vel være det kjedligste man kan få i halv-millionklassen Audi i Norge er som HIV i Afrika; de har det i annenhver husstand... CRV er en passe kul SUV. Få den i svart, evt prøv en Suzuki XR7. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hva med noe slikt da? 5453801[/snapback] Fin bil, men ubrukelig for en som er høyere enn 195. Den der er i tillegg tysklandsimport... Prøvekjørte den nyeste Landcruiseren her for en stund siden, og den er enda trangere enn den modellen det linkes til her. -KJ Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 (endret) Må vel være det kjedligste man kan få i halv-millionklassen Audi i Norge er som HIV i Afrika; de har det i annenhver husstand... 5464351[/snapback] Akkurat som norges befolkning med IBM-kompatible datamaskiner og programvare fra Microsoft? Hvorfor unngå noe som er bra, bare fordi alle andre har det? Hvis Audi ikke var et alternativ, hadde jeg uansett ikke kjøpt CR-V. Jeg hadde heller valgt Landcruiser foran den. Ah, deilig med subjektivitet Redigert: jeg er til en viss grad enig med deg, Krapfos. Men det gjelder for meg med gamle biler som Golf 2 og 3. Jeg har forresten nok plass i en Landcruiser, og jeg er 192. Endret 19. januar 2006 av Vandalen Lenke til kommentar
jevel Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Tror nok det vil være litt individuelt for høye folk i LC, men for meg var den ubrukelig. Fikk nakkestøtten i skulderbladene, da den var for kort i seteryggen. -KJ Lenke til kommentar
powerslave Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 hva med en mercedes slik som denne? her har du både skinn, diesel og 4x4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå