stclem Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Trenger noe for å koble opp mitt utstyr hjemme. Det jeg har er et adsl modem med router, men har bare 2 porter til å koble i kabler. Trenger derfor en hub eller switch for å koble på mer. Det jeg skal ha på hub eller switch er to stasjonere pcer og en xbox. Alle kobles med ledning. Jeg trenger kun 100 og ikke 1000mbps. Jeg vil ha ting så billig som mulig, og helst et sted i oslo. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Trenger noe for å koble opp mitt utstyr hjemme. Det jeg har er et adsl modem med router, men har bare 2 porter til å koble i kabler. Trenger derfor en hub eller switch for å koble på mer. Det jeg skal ha på hub eller switch er to stasjonere pcer og en xbox. Alle kobles med ledning. Jeg trenger kun 100 og ikke 1000mbps. Jeg vil ha ting så billig som mulig, og helst et sted i oslo. 5450650[/snapback] jeg ville gåt for en switch for den er mye raskere om det blir litt trafikk i nettet. også koster ikke en 5porter noe særlig mer en 200 kroner.. og kan kjøpes på elkjøp . Lenke til kommentar
stclem Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hvor mye forskjell vil jeg merke hvis jeg kopierer en del mellom pcene hvis jeg kjøper gig switch? Når jeg sier kopierer en del så snakker jeg om flere gig pr uke. Edit: Støtter alle gamle PCer gig kort? Endret 16. januar 2006 av stclem Lenke til kommentar
stclem Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Ingen som kan hjelpe? 5464779[/snapback] gamle PC-er vil støtte gigabit kort (med forbehold), men de vil sannsynligvis ikke klare å utnytte dette (for trege harddisker, pci-bus osv..) Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 det er vel ingen PCer i dag som klarer å utnytte giga farten fult ut. Men hvis du trenger å kople alt mot internett, så trengs vel en router. Har selv en router med innebygd switch. Er det ikke slik at ADSL kun tar imot ett IP nummer, og at routeren gjør slik at flere PCer kan dele dette nummere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå