sluffy Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Heihei Jeg har vært så uheldig at jeg har klart å ripe opp bilen til mamma og pappa, og nå lurer jeg på hva som skal til for å fikse det. Det jeg har enda ikke fått sett bilen i dagslys, så jeg vet faktisk ikke helt hvordan det ser ut. På bildene er det en ripe som er større/værre enn de andre, det er denne jeg fryker mest. Nå vet jeg ikke hvilken farge grunningen på denne bilen har (Citroen Xantia), men jeg får håpe den er hvit, og at jeg ikke har klart å nå inn til metallet. Noen som vet hva som må gjøres her, og hva det eventuelt vil koste? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg har fått tips om å først vaske av bilen grundig, så polere med wax, fordi dette visst nok skal fjerne de grunneste ripene. Så ser jeg hvor stort skadeomfanget egentlig er. Deretter bruker jeg enten sånn "neglelakklakk" (som jeg med et hell fant ut at vi hadde) , eller spray hvis området er stort (håper på å unngå dette, da det kan bli grusomt stygt). Så er det bare å pese på med klarlakk, og gi bilen en god omgang wax til slutt. Noen innvendinger mot dette? Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Ingen innvedninger, har tenkt å gjøre det samme på min bil. Har ei stor skramme som helddigvis ikke har gått gjennom grunninga. Prøv å unngå sprayboks ja, evt spray lakk på et ark og bruk pensel til å male lakken på bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå