Gå til innhold

AMD64 4000+ og Geforce 7800GT Flaskehals?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc!

Spesifikasjoner:

Ram- Noen forslag?

CPU - AMD 4000+ 2,4GHz

Western digital 16MB 250GB

Geforce 7800GT

psu- Noen forslag?

Er dette skjermkortet for bra for cpu'en eller motsatt! Skal ikke ha en flaskehals!

Takk på forhond!

Endret av thahabbis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort og CPU skulle gå fint sammen.

RAM:

OCZ EL Dual Channel Platinum 2x1024Mb (tot. 2048Mb) 2-3-2-5 DDR PC3200 400Mhz

PSU:

MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA (Eller kanskje kraftigere)

Kommer jo ann på hvor mye du skal bruke også da.

Lenke til kommentar
Når jeg ser på kabinetter med 350W psu! Det står det takler P4! Hvorfor trenger jeg større strøm forsnyning da? Trekker skjermkortet mye?

5450363[/snapback]

Strømforsyningen er for svak selv til dagens P4. Den var nok kraftig nok til de første P4-modellene. Men det er utrolig mange som har gjort feilen med å nedprioritére strømforsyning, og dermed fått en ustabil pc. Oppsettet ditt trenger minst 450W, og gjerne mer hvis det er snakk om overklokking.
Lenke til kommentar
Når jeg ser på kabinetter med 350W psu! Det står det takler P4! Hvorfor trenger jeg større strøm forsnyning da? Trekker skjermkortet mye?

5450363[/snapback]

Strømforsyningen er for svak selv til dagens P4. Den var nok kraftig nok til de første P4-modellene. Men det er utrolig mange som har gjort feilen med å nedprioritére strømforsyning, og dermed fått en ustabil pc. Oppsettet ditt trenger minst 450W, og gjerne mer hvis det er snakk om overklokking.

5451185[/snapback]

Hvor har du det fra efikkan at 350 watt er for lite?

Har du lest hva Silentpcreview sier?

Her er en måling med følgende komponenter: Asus A8V Deluxe,Geforce 6800GT,1gb ram,dvd-rom,harddisk og en 3500+ Venice cpu.

90nm-power.gif

Som du ser trekker det systemet langt under 200 watt under load (de gule linjene).

Hvis skjermkortet også hadde blitt belastet for fullt kunne du lagt til ca 70-75 watt.

Da vil dette systemet trekke ca 220-225 watt under full load.

Mener du fortsatt at man trenger 5-600 watts psu? ;)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Morten K: Ei strømforsyning på 350W vil nok holde 90% av tiden, men til tider er det for lite og da blir maskinen ustabil. 450W vil holde lenge til pcen i oppsettet, men siden overklokking er aktuellt så trengs det mer.

Dette har vært tatt opp i tidligere diskusjoner også. Og jeg kan nevne at i rundt 75% av diskusjonene som jeg har deltatt i PC-en fungerer ikke-kategorien har for svak strømforsyning vært problemet. Mange ganger har flere påpekt at 200W er nok (og henvist til slike tester), men i praksis stemmer det ikke, siden personer med strømforsyninger på 250-350W har byttet til 400W+ og blitt kvitt problemet.

Lenke til kommentar

400W holder i lange baner, men husk på at det er stoooor forskjell ifra de forskjellige merkene og modellene. Sånn Watt messig klarer du deg med 350W, men 350W'ene har som regel lite ampere på 12V railen. 15A eller mer anbefales! :thumbup:

BTW: Styr unne Q tech, ingen vits å være "dumdristig" :D

4000+ og 7800GT passer greit sammen, men hvis det er fps og en digg pc du har lyst på vile jeg nok kjøpt en 3700+ (best bedre pris/ytelse). Og hvis du da sitter på en haug med ekstra enger ville jeg gått for en GTX (Dårligere pris/ytelse en GT). ;)

Eventuelt en 3800+X2 (og 7800GT ville vært tipp topp) dette fordi det, ser ut som om de kommende spilltitlene kommer til å støtte dual core svært bra! :thumbup:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

For de fleste pc'ene er det idioti, bortkastede penger å kjøpe en dyrere PSU enn ca. 500 kr og som yter inntil 500 W. Alle som påstår det motsatte vil få store problemer med å forklare det på en pc som normalt har f.eks. 2 x hd, 2 x dvd, kraftig skjermkort (ikke sli), 2 x rambrikker + tvkort o.l.)

Bruk heller pengene du sparer på en PSU til maks ca. 500 til en annen hardware oppgradering :thumbup:

SLUTT Å TULLE GUTTER :hrm:

Lenke til kommentar
Tror jeg skal ha 2GB ram! Skal game en del!

Har tenkt en del på klokking, hva slags vifte trenger jeg da? Jeg kan "alt" om pc untatt overklokking, er dette vanskelig?

5450346[/snapback]

Tror nok ikke du kan "alt" om pc unge mann. Kan sikkert virke sånn når du er med venner, men her på forumet er det VELDIG mye mere lærdom;)

Lenke til kommentar

5450363[/snapback]

5451185[/snapback]

Hvis han setter inn en disk ekstra, kanskje et par vifter (han skal jo overklokke den) så vips er en 250W forsyning alt for lite.. Hvis maskinen restarter eller låser seg kun en gang kan dette være veldig avgjørende for mange!

Gå for 450W + strømforsyning du! Et lite tips; kjøp en som er stillegående ( mindre enn 20db). Man blir fort lei av støyende vifter.

Endret av Tim
Lenke til kommentar
Tro meg det er få 500w psu`er til 500kr som jeg ville hatt i pc`en min, og hvis man skal ha en sikklig kvalitets-psu på 500w så må man over 500kr, hvis det ikke er tilbud da.450w er minimum mener jeg da hvis man driver med klokking og har kraftige saker i boksen sin.

Påstår du at f.eks. den typen PSU'er jeg bruker i 500 kr klassen ikke duger til slikt :hmm:

Da vil jeg i så fall at du viser noen konkrete tall/bevis, for dette tror jeg er bare noe sprøyt :hrm:

Lenke til kommentar
Nå er Hiper et unntak da

Bra at noen også klarer å tilstå når man tar feil :p

Jeg kjøpte PSU hos Netshop i Oslo. Dessverre ser jeg at prisen den siste måneden er økt fra 550,- til 595,- (koster 575,- hos Databutikken da).

Dette er uansett en knall PSU på nesten 500 W (480), 120 mm vifte og 18 db lyd fra en anerkjent leverandør.

I tillegg viser en raskt titt i prisguiden en rekke PSU på ca. 500 W under 600,- kr. eller rundt 600 kr.

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...