Nvidia_boy Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hva er det beste kjøpet av AMD 64 3800+ Venice og AMD 64 3800+ X2 dual core, vet at dual core har syk bra ytelse, men en fyr eg kjenner tilbyr meg en ny 3800+ Venice for billigere peng, så er det mer å tjene på? Lenke til kommentar
mungo Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Det kommer an på hvor mye du har tenkt å klokke, hvilket hovedkort du har (mtp tilgjengelig Vcore på CPU) og hva slags kjøling du har. Selv har jeg Asus A8N Sli Premium med en 3800+ X2. Jeg får dessverre ikke mer spenning til CPUen enn 1,5V. Da stopper den på 2,5GHz. Da blir den fryktelig varm noe som krever heftig kjøling. Selv har jeg Vapochill Micro High End som bråker satans mye på full spiker, men som klarer å kjøle cpu til 56 grader med kabinettdøra av. Husk at det her er to kjerner som lager varme og ikke bare én. Hadde jeg vært deg ville jeg gått for en AMD 64 3700+ med San Diego-kjerne med mindre du trenger å kjøre mer enn ett krevende program om gangen. Skal du derimot bruke maskinen til å nesten bare spille spill så vet ikke jeg om noen som støtter mer enn én kjerne. Med en San Diego CPU har du 1MB cache mot bare 512kB på Venice. 3700+ vet jeg er meget klokkevennlig. "Adiabetisk" her på forumet har klart ca 2,9GHz med bare luftkjøling på denne, men kjører på 2,8+GHz til vanlig. 3800+ vet jeg ikke hvordan klokker, men rundt 2,7-2,8 GHz ser jeg på diverse tester. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Jeg har 3700+ som kjører til vanlig arbeid/spilling/diverse.. på 3005Mhz på 1.44 volt. vil sterkt annbefale deg den selvom ALLE SC prosessorer blir ropmekjørt i Quake 4 av DC. Lenke til kommentar
mungo Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Det kommer som Nvidia_boy var litt inne på hvilke(t) spill du skal spille. BF2 f.eks støtter ikke DC, men du kan jo alltids sette affinitet slik at bare bf2 går på den ene kjernen, mens alt annet windows dilldall går på den andre. Kommende spilltitler kommer nok til å støtte DC. Noen få gjør det allerede. Sjekk litt rundt. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 AMD 3700+ - 2.2ghz AMD X2 3800+ - 2.0ghz AMD X2 kan klokkes til 2.5ghz som sagt. AMD 3700+ kan klokkes til rundt 2.9ghz som sagt En test av cpuer Har samme dillema jeg, 3700+ eller x2 3800+. Skal kjøpe meg ny pc jeg og Derfor lurer jeg også på hvor langt jeg kan klokke med en Ninja kjøler og en Papst vifte . 3700+ eller x2 3800+ ? De fleste sier jo at x2 3800+ er frem tiden... Men ikke vet jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå