bluecom-bruker Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hei! Jeg avsluttet kontrakten min med NEXTGENTEL i desember etter galskapen dems, og bestilte abb. hos Bluecom Ventelo den 26. Desember. Og den 10.januar kom montøren og koblet meg til, og jeg kunne nå bruke linja dems. Men ned hastigheten var bare 64kbit. (6.84 kb/s) Så jeg ringte dem for å spørre hvordan jeg kunne få 64kbit når jeg egentlig skulle ha 4400. Dama i telefonen sa at jeg hadde blitt koblet til feil sentral. Den på Holmlia. Og siden jeg bor på Mortensrud, så er det litt langt tid. Videre fikk jeg vite at jeg ikke var den eneste kunden som hadde blitt koblet til feil sentral. Men de skulle omkoble meg til en nærmere sentral om 3 ukers tid!!! 3 uker!! 3 uker høres kanskje ikke mye ut for dere, men jeg bruker IP-telefoni og nå som hastigheten er 64 kbit kan jeg ikke bruke det. Alt går så sinnsykt tregt på internettet også. Får ikke spilt, får ikke lastet ned bildefiler. Er det noen her som har hatt lignende problem? Og eksakt hvor langt tid tok å bli omkoblet?? Fikk det max hastighet etter omkoplingen? Lenke til kommentar
Rim Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Dette skyldes at Telenor har opprettet 120 nye sentraler bare i Oslo får å få kortere kabellengde. Det betyr igjen at alle operatørene må installere DSLAMer i alle disse 120 sentralene som nødvendigvis vil ta litt tid. De som da er blitt koblet til en av disse 120 sentralene får lengre kabel-lengde om de får bredbånd fra den "gamle" sentralen. Det var dette NGT sleit (sliter) med så det hjalp nok ikke å bytte. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Jeg har (vel, før jeg flyttet på søndag og gikk tilbake til vanlig adsl ) adsl2 hos bluecom. Bor/bodde mitt i Bergen sentrum. Da jeg bestilte fikk jeg bekreftet at det gikk ok, men da installasjonsdatoen kom fikk jeg beskjed om at sentralen jeg var koblet opp i ikke ville gi meg skikkelig adsl2 hastighet, så bluecom leveranse snakket med bravidafyren og fikk han til å koble meg vekk fra gamle sentralen og opp i en ny en hvor jeg fikk skikkelig hastighet, hehe Lenke til kommentar
bluecom-bruker Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 Rim, så du mener at jeg fortsatt ikke vil få mer enn 200kbit (det jeg hadde med NGT før jeg byttet ISP nettop pga lav hastighet) Lenke til kommentar
bluecom-bruker Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 ja bump............................. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Istedet for å bumpe kan du sende han en melding. Lenke til kommentar
bluecom-bruker Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 mener du virkelig det? Lenke til kommentar
pine Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Du får riktig hastighet etter omkobling til ny sentral. Og nei det hjelper ikke å bytte, du bruker samme linjeføringen, mer eller mindre uansett hvilken ISP du kjøper abb. hos. Telenor har skapt et helvete for bredbåndsleverandører i norge. Veldig strategisk gjort egentlig, i og med at alle må flytte kunder til disse nye dslamer for å få linje i det hele tatt. Ja fan det var den, bygger ut enda mer i områder med bra dekkning, og driter i folk som bor litt ut på landet. Det skal staten subsidiere. Endret 18. januar 2006 av pine Lenke til kommentar
Rim Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Pine svarte vel for meg, men du får nok ikke bedre ytelse før sentralen er oppgradert. Nå kan det jo hende at BC er tidligere ute enn NGT men det blir jo ikke mye om å gjøre i så fall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå