Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NTLDR is missing


Anbefalte innlegg

Hei, i går satt jeg og så på en DVD på pcen og så når den var ferdig lukket jeg mediespilleren og skjermen min ble litt rar noe den blir av og til når jeg lukker mediespilleren.. Da hjelper det med en restart og jeg trodde dette var tilfelle denne gangen også. Men da den skulle skrues på igjen fikk jeg denne meldingen på skjermen: NTLDR is missing press CTRL + ALT + DEL to restart.. Testet dette men samme melding kom opp igjen..

Så prøvde jeg og boote fra de to valgene jeg kunne i biosen men samme melding kommer opp igjen og igjen.... Så tenkte jeg at jeg skulle google litt og se om jeg fant noe som som kunne hjelpe meg der. Men virker som om at jeg trenger en win xp cd for og rå fikset dette igjen... Har uheldigvis mistet min win xp cd så håpet det var en annen måte og få fikset dette på uten og måtte spørre alle vennene mine om de har en win xp cd, noe som minsteparten av dem har.. Ikke data gjengen med andre ord..

 

takker for alle svar som kan hjelpe ;) Mvh c3rfik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ofte kan dette fikses ved å starte opp maskinen med windows-cden, velge "recovery console" og skrive: fixboot c: (hvis c: er systepartisjonen din).

5450268[/snapback]

Fikk låne en win xp cd av en i klassen min idag. Testet det som står skrevet i quoten, men fortsatt får jeg NTLDR is missing.. Eneste forandringen er at nå står det press any key to restart istedenfor press ctrl + alt + del to restart..

 

Noen fler forslag..

Mvh c3rfik

Lenke til kommentar
Forutsatt at du har følgende:

* Windows XP-CD, systemdisk som c: og cd-rom som d:

 

* Start opp WinXP-CDen, velg recovery console og skriv:

 

******************************

c:\copy d:\i386\ntldr c:\

c:\copy d:\i386\ntdetect.com c:\

 

*** Start maskinen på nytt og prøv om det nå går.

5455161[/snapback]

 

Alt dette har jeg, testet det som sto der. Fikk 1files(s) copied når jeg skrev inn begge deler... Started på nytt men fortsatt får jeg NTLDR is missing...

 

Så langt ser det ut som jeg må formatere :( er noe jeg helst vil slippe iom jeg ikke har tatt backup av den nye musikken og alle innstalerte spill...

 

Noe annet noen her kan komme på utenomformatering så er jeg høyst takknemlig.. Og takk for svar oysfaerg, hadde store håp på at det du posta skulle fungere...

 

Mvh c3rfik

Lenke til kommentar
Fant denne linken når jeg googlet litt...Les og prøv denne...Scroll deg ned til Windows xp user og følg det som står der...Tipper du har en mulighet til og komme videre da...Lykke til.... :thumbup:

5457474[/snapback]

 

 

Hadde du orket å lese litt oppover, hadde du sett at A) flere, bl.a. jeg, har skrevet dette tidligere og B) Trådstarter sa det ikke fungerte.

 

**EDIT** Tankeløse innlegg / Innlegg hvor vedkommende poster det samme som allerede er blitt postet / innlegg hvor vedkommende ikke gidder å lese det som allerede er blitt skrevet, belønnes heretter med warn **EDIT**

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
jeg har sett denne feilmeldingen ofte...

 

den kommer som regel når HD ikke er koblet til, når windows installasjonen er korrupt eller når den mangler et operativ system...

 

Jeg ville ha prøvd å kjøre reperasjon av windows.

5458431[/snapback]

Jo såpass skjønte jeg av det jeg leste litt her og der.. Men nå viser det seg at Hard disken er ødelagt vistnok... I dag har jeg prøvd på utallige windows innstalasjoner og ingen suksesfulle. Så fikk jeg litt tlf assistanse av min fetter og tok han step by step gjennom hva som har skjedd og hva som skjer, og han kom fram til at den måtte være ødelagt. Kom opp en ny mld der som det før sto NTLDR is missing kom det noe med at disken var ødelagt..

Heldigvis er garanti en fin bil..

Mvh c3rfik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...