Gå til innhold

Lydløs og kraftig. Hjelp ønskes. Se konfigurasjon:


Anbefalte innlegg

Stillegående, Kraftig og Billig

 

Skal bygge ny pc og det skal brukes til videoredigering og spill. Etter å ha google på nettet, valgte storsett komponenter som har vunnet tester eller har blitt omtalte i reviews og fått gode karakterer. (Prioritering var alltid: lydløs, billig og kraftig) Til slutt kom jeg til det:

 

Kabinet: Arctic Cooling Silent T1 Miditower Black/Silver Silent 350W ATX (Noise reduction) kr.686

 

HK: ASRock 939Dual-SATA2 S939 3PCI 2PCIe SATA Raid Audio ATX (VIFTELØS) kr. 548

 

Pross: AMD64 3700+ 2.2GHz 1Mb Boxed with cpu-cooler Socket939 kr. 1874

 

Minne:2 st A-DATA 512Mb DDR PC3200 400MHz 184pin CL2.5 kr.731

 

HD:1 st Maxtor DiamondMax 10 250Gb 7200rpm 16Mb NCQ S-ATA150 kr.785

 

Media: NEC ND-3550 Dual-Layer DVD/CD Brenner kr. 384,00

 

GK: Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe (VIFTELØS) kr. 1495

 

Firewire kort kr.134,00

 

(Har selv en ekstra 80gb IDE harddisk og Wlan-kort)

 

Total pris blir: kr.6 637,00

 

Tips ønskes om:

Noe som kan forbedres uten og gå opp i prisen

Mulige kompatibilitet problemer som kan forekomme

 

HÅPER NOEN KAN HJELPE

Endret av octopus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyningen ser ut til å være for svak. Hvis du benytter den, vil den kjøre på maksimalt samtidig som pcen kan bli ustabil.

 

Hvis du kjøper ei strømforsyning som er veldig kraftig, så vil den støye lite, siten PCen ikke trenger så mye strøm.

 

Synest du at GeForce 6600GT gir nok ytelse? Hvilke spill skal du kjøre?

Lenke til kommentar
Strømforsyningen ser ut til å være for svak. Hvis du benytter den, vil den kjøre på maksimalt samtidig som pcen kan bli ustabil.

 

Hvis du kjøper ei strømforsyning som er veldig kraftig, så vil den støye lite, siten PCen ikke trenger så mye strøm.

 

Synest du at GeForce 6600GT gir nok ytelse? Hvilke spill skal du kjøre?

5450013[/snapback]

 

Jeg trodde at 350w var nok siden skjermkortet og hovedkortet bruker ikke vifter. Har du noe å anbefale uten og gå opp i prisen?

 

Skal spille HF2, GTA:San Andreas og fear. Jeg synes at kortet ytes bra i forhold til pris og at det er vifteløs. (Har ikke testa det) Liker å spille i 1024x768.

Tomshardware Test Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe

Lenke til kommentar

Ser bra ut. Men trur ikkje du vil få problem med så liten psu. Denne fra Hiper vil levere nok og meir til. Denne fra Tagan er nok til oppsettet ditt og er litt stillere enn Hiper-en.

Blir dyrere, men liten vits å spare penger på ein pc dersom du får stabilitetsproblemer seinere. Da koster det fort masse meir penger. Kabinett koster også ein del. Men der er det mykje ka du liker sjølv. Kanskje dette fra Nexus. Der følger det med 500W psu. Så blir ikkje det så altfor mykje dyrere.

Dessverre koster det å vere kar. "Uten drivstoff(Watt) på tanken vil ikkje kjøretøyet(pc-en) gå."

Lenke til kommentar
Ser bra ut. Men trur ikkje du vil få problem med så liten psu. Denne fra Hiper vil levere nok og meir til. Denne fra Tagan er nok til oppsettet ditt og er litt stillere enn Hiper-en.

Blir dyrere, men liten vits å spare penger på ein pc dersom du får stabilitetsproblemer seinere. Da koster det fort masse meir penger. Kabinett koster også ein del. Men der er det mykje ka du liker sjølv. Kanskje dette fra Nexus. Der følger det med 500W psu. Så blir ikkje det så altfor mykje dyrere.

Dessverre koster det å vere kar. "Uten drivstoff(Watt) på tanken vil ikkje kjøretøyet(pc-en) gå."

5450282[/snapback]

Takk! Men etter at jeg har lest testen og kommentarene om strømforsyning jeg tror at dette kommer til å gå bra. Jeg tar risikoen, men jeg skal lese litt mer om strømforbruk.

Endret av octopus
Lenke til kommentar
Strømforsyningen ser ut til å være for svak. Hvis du benytter den, vil den kjøre på maksimalt samtidig som pcen kan bli ustabil.

 

Hvis du kjøper ei strømforsyning som er veldig kraftig, så vil den støye lite, siten PCen ikke trenger så mye strøm.

5450013[/snapback]

Den 350 wattern som står i det Arctic-Cooling kabinettet som trådstarter har valgt er en Seasonic. Den er faktisk veldig god og holder fint til det systemet trådstarter har satt opp. Seasonic S12 er forresten den mest stillegående psu'en Silentpcreview noen gang har testet.

 

Les her for å se hvor mye/lite strøm en pc egentlig trekker.. ;)

 

Edit:Les også litt i denne tråden. Legg merke til hvilken psu Okay har. :)

 

Edit2:Trådstarter du skal nok få slite litt med et Geforce 6600GT i FEAR.

Har du råd bør du kjøpe noe bedre enn det.

Sapphire X800GTO 256MB med ThermalTake Heatpipe til 1714 kr er et bedre alternativ.

Eller hvis du har råd til et Geforce 7800GT og en Zalman VF700-CU kjøler,så vil det være et glimrende og stillegående alternativ.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Hvis du har råd anbefaler jeg Lian-Li PC7 og en MIST psu.  Da har du et kabinett som er enda mer stille enn Arctic-Cooling kabinettet.

Hvis du synes MIST er for dyr,så er denne også bra.

5458917[/snapback]

 

Seasonic er nok et merke som har bmer annerkjennelse når det gjelder stille PSUer, også alukabinett er jeg "som default" skeptisk til når det gjelder stillhet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har Lian-Li PC7 med MIST psu og mine foreldere har Arctic-Cooling T1.

Det er INGEN tvil om at mitt kabinett er mer stillegående.

Svigers har PC7 og Fortron/Source,det er også mer stille enn T1...uten tvil.

 

Edit: Det eneste som ikke er bra med PC7 er at det ikke har noen form for demping til hardiskene. Jeg har derfor hengt disken fast med strikk,så nå er også den stille som en mus.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Jeg har Lian-Li PC7 med MIST psu og mine foreldere har Arctic-Cooling T1.

Det er INGEN tvil om at mitt kabinett er mer stillegående.

Svigers har PC7 og Fortron/Source,det er også mer stille enn T1...uten tvil.

 

Edit: Det eneste som ikke er bra med PC7 er at det ikke har noen form for demping til hardiskene. Jeg har derfor hengt disken fast med strikk,så nå er også den stille som en mus.

5459410[/snapback]

 

Hva er mer stille? PSUen? eller mener du det er mer demping i kassa?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ser bra ut. Men trur ikkje du vil få problem med så liten psu. Denne fra Hiper vil levere nok og meir til. Denne fra Tagan er nok til oppsettet ditt og er litt stillere enn Hiper-en.

Blir dyrere, men liten vits å spare penger på ein pc dersom du får stabilitetsproblemer seinere. Da koster det fort masse meir penger. Kabinett koster også ein del. Men der er det mykje ka du liker sjølv. Kanskje dette fra Nexus. Der følger det med 500W psu. Så blir ikkje det så altfor mykje dyrere.

Dessverre koster det å vere kar. "Uten drivstoff(Watt) på tanken vil ikkje kjøretøyet(pc-en) gå."

5450282[/snapback]

Takk! Men etter at jeg har lest testen og kommentarene om strømforsyning jeg tror at dette kommer til å gå bra. Jeg tar risikoen, men jeg skal lese litt mer om strømforbruk.

5450446[/snapback]

Hm, har Gainward 6600 GT Golden Sample Agp, funker fett med FEAR, spiller det glatt, men kan jo seff ikke ha på maks grafikk! Men kjøper nytt selv nå.

Lenke til kommentar
Hva er mer stille? PSUen? eller mener du det er mer demping i kassa?

 

Hvis man setter et PC7 med en Mist psu ved siden av et A-C T1 vil man med en gang merke at PC7 er mer stille.

5459707[/snapback]

 

Ok, kan hende denne spesifike strømforskyningen ikke er så stille (har ikke prøvd det), men jeg står fortsatt ved at seasonic antaklig er det PSU-merket som er kjent for å ha de stilleste forskyningene (med vifter).

 

Og jeg mener forøvrig fortsatt at Alu ikek er et gunstig materiale om man vil ha et stille kabinett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...