Tafsen Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Under siste prosjekt på sida http://www.iforde.no/backup/bygg/ så er det ein mouseover effekt som gjer at delvis gjennomsiktig bilete blir skarpt. Kva er den enklaste måten å gjere dette på? Må eg lage en kopi av bilete manuelt for at dette skal gå eller finnest det script som gjer dette automatisk? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Hmm... Kan jo gjøres forsåvidt enkelt i CSS men da krever det at du har to bilder å bytte mellom, helst med background-position. Finnes sikkert noen script til dette om du googler litt og. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 joda, men eg veit ikkje forskjellen på ein bra og dårlig mouseover. Har tidligere fått beskjed om at har brukt dårlige mouseover. Men vil helst ha eit script som lager thumnails og ordner det med gjennomsiktigheten Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 tror det er mulig å få til det med bare et bilde (altså ett bilde, ikke ett bilde hvor det ene er delvis gjennomsiktig og et skarpt under). mulig transparency i css kan være noe. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Nokon som kan komme med ein url til en guide eller liknande? Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Mente jeg hadde søkt på noe sånt før og fant det med Google Search History, en fin sak. http://www.summersault.com/community/weblo...javascript.html Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Jeg ville ikke ha brukt JavaScript. Dette kan gjøres veldig greit med CSS. For å gjøre oppdatering enklere, kan man eventuelt bruke PHP. Ta en titt på PHP-funksjonen imagefilter(). IMG_FILTER_BRIGHTNESS lar deg justere lysstyrken på bildene. Ved hjelp av en funksjon som imagecopymerge(), skulle det, om jeg har forstått manualen riktig, være mulig å lage en rask og enkel funksjon for å lage slike bilder. Det anbefales vel ikke å gjøre slikt on-the-fly (for hver sidelasting), men det burde ikke være noe stor jobb å lagre bildene på serveren (generere bildet bare om det ikke er lagret fra før, caching). Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Jeg ville ikke ha brukt JavaScript. Dette kan gjøres veldig greit med CSS. For å gjøre oppdatering enklere, kan man eventuelt bruke PHP. Ta en titt på PHP-funksjonen imagefilter(). IMG_FILTER_BRIGHTNESS lar deg justere lysstyrken på bildene. Ved hjelp av en funksjon som imagecopymerge(), skulle det, om jeg har forstått manualen riktig, være mulig å lage en rask og enkel funksjon for å lage slike bilder. Det anbefales vel ikke å gjøre slikt on-the-fly (for hver sidelasting), men det burde ikke være noe stor jobb å lagre bildene på serveren (generere bildet bare om det ikke er lagret fra før, caching). 5462262[/snapback] Kombinere css og php da? forresten, funksjonen krever både php5 og at PHP er komplimert med GB biblioteket, noko som er vanskelig å finne hos ein webhost. Endret 21. januar 2006 av rEaliTY Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hm. Isåfall er det kanskje bedre å lage bildet vha et vanlig program og laste det opp. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Går det ikkje an å lage eit script vha PHP/MySQL som kan skalere bilete til rett størrelse osv? Trenger å gjer å dette så kundevenleg som mulig. Er ikkje så veldig kundevenleg å måtte justere bileta sjølv før du laster dei opp. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) web10.nu har både php 5 og GD Endret 21. januar 2006 av trrunde Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Reality: Jo, det var nettopp dette jeg skisserte (samt funksjon for å lage lysere versjon av bildet). Skalering er ikke noe problem i PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå