unicef Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg prøver å lage en vanrett meny med popup i css. Problemet er at internet explorer kun viser denne loddrett. Css koden er: * { padding: 0; margin: 0; font-family: Arial, sans-serif; } body { margin: 20px; font-size: 12px; behavior: url(csshover.htc); } ul { list-style: none; width: 125px; list-style-type: none; float: inherit; display: inline; } ul a { color: #FFF; text-decoration: none; display: block; padding: 5px 5px 5px 10px; width: 125px; background: #333; float: left; } ul a:hover { color: #4BD8FF; text-decoration: none; background: #3C3C3C; } ul li { border-bottom: 1px solid #FFF; float: left; position: relative; display: inline; } ul li ul { list-style: none; position: absolute; down: 140px; top: 25px; display: none; width: 125px; border-left: 1px solid #FFF; } ul li:hover ul { display: block; } Html koden er: <ul> <li><a href="index.html">Home</a></li> <li><a href="about.html">About</a></li> <li><a href="gallery.html">Gallery</a> <ul> <li><a href="gallery1.html">Gallery 1</a></li> <li><a href="gallery2.html">Gallery 2</a></li> <li><a href="gallery3.html">Gallery 3</a></li> <li><a href="gallery4.html">Gallery 4</a></li> </ul> </li> Problemet med popup funksjonen i IE er fikset (behavior: url(csshover.htc), det som er rart er at hvis jeg ikke har en <html> tag i starten av html filen så vises denne vannrett i IE, men hvis det står <html> i starten av filen så blir den loddrett. Jeg har funnet koden på internett, der den egentlig var loddrett, det jeg har gjort for å få den vannrett er å legge til "display: inline;" under ul {..}. Da blir den vannrett i opera men ikke i IE Jeg kan ikke så veldig mye css, så det hadde vært fint med litt hjelp Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Du har ihvertfall glemt å avslutte <ul>. Fungerer det bedre med: <ul> <li><a href="index.html">Home</a></li> <li><a href="about.html">About</a></li> <li><a href="gallery.html">Gallery</a> <ul> <li><a href="gallery1.html">Gallery 1</a></li> <li><a href="gallery2.html">Gallery 2</a></li> <li><a href="gallery3.html">Gallery 3</a></li> <li><a href="gallery4.html">Gallery 4</a></li> </ul> </li> </ul> Lenke til kommentar
unicef Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 ops, var en liten kopieringsfeil der Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 <div id="horisontal-meny"> <ul> <li id="active"><a href="index.htm">Index / Forsiden</a></li> <li><a href="kategori-2.html">Eggs</a></li> <li><a href="#">Cheese</a></li> <li><a href="#">Vegetables</a></li> <li><a href="#">Fruit</a></li> </ul> </div> #horisontal-meny ul { list-style-type: none; /* Fjerner bullets */ margin: 0; padding: 0; text-align: center; } /* Tvinger listen til å bli en rett strek meny */ #horisontal-meny ul li { display: inline; } #horisontal-meny ul li a { text-decoration: none; /* Fjerner under-streken */ padding: .2em 1em; /* Sørger for å gjøre enkelte av dem i et egen "boks" i a statment */ color: #fff; background-color: #036; /* Legg til bakgrunnsfarge for a statment */ } /* bakgrunnsfarge for rollover + tekst. */ #horisontal-meny ul li a:hover { color: #fff; background-color: #369; } /* Aktiv side */ #active a { color: #fff; background-color: #002142; text-decoration: none; } Håper dette er til hjelp.!! Lenke til kommentar
unicef Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Hei. Takk for det. Det var noe xhtml greier også som blandet seg inn der. Vet ikke helt hva det var som gjorde at det ikke funket men.. jaja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå