Initium Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 har en AMILO P 6820 med 2ghz prosessor, som bråker no helt jævlig. Maskina utvikler no grådig med varme, og det er sikkert derfor den hele tiden går på "full rulle" kjølemessig. Er det mulig å logge temperaturen i maskina, via no BIOS greier f.eks ? Evt. et program som overstyrer viftekontrollen og lar støyen begrense seg LITT om ikke annet ? Slenger snart hele driten på dynga, om jeg ikke finner på noe lurt.. Initium Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har vært borti det samme for en stund siden. Løsningen ble å kjøpe ny vifte så den ikke skulle reboote pga overoppheting Lenke til kommentar
Initium Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 ny originalvifte ? Var den skrekkelig dyr eller ? Initium Lenke til kommentar
skaven Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 1. Start med å kjøpe en boks med trykkluft - Biltema.. Blås deretter inn i vifteinnsuget og få bort alt støvet. Dette hjelper helt utrolig. 2. Bytt ut viften og legg på med kjølepasta. 3. Lykke til men IKKE gi opp.. Lenke til kommentar
Initium Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 strømmer på med råd, takker & bukker. Igjen - er det noe som heter OEM vifter til laptops, og hvor skaffes i så fall disse ? Eller er det bare original som gjelder ? Initium Lenke til kommentar
Filla Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Åpne opp "skiten" som du kaller maskinen din, bruk trykkluft eller støvsuger og få ut støv som har lagt seg i vifta. Ta av kjøleribba til CPU, rengjør og legg på ny pasta. Har god tro på at dette vil hjelpe. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Rens kjøleribba som andre har foreslått. Jeg hadde en amilo D8820 som ble så overopphetet at den slo seg av....tok en titt inn i kjøleribba, og det var ikke et vakkert syn (jeg hadde ikke kompressert luft, så jeg stappa inn hele støvsugeren ) Endret 17. januar 2006 av -Codeman Lenke til kommentar
Initium Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 og bare så jeg ikke misforstår helt, jeg må SKRU OPP burken; ikke ? Initium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå