Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til kjøp av digitalkamera, helst ikke over 4000

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å handle digitalkamera. Har lest anbefalinger men syntes liksom ikke jeg kom helt i mål der.

Nå er jeg ikke noen stor fotograf, men ønsker selv om et bra kamera.

Trenger et som takler dette

1)tar bra bilder i dårlig lys

2)Er glad i optisk zoom

3)skal ikke skrive ut bildene mine i A3 men på A4 bør det bli bra.

4)Trenger ikke være en "million" instlillings muligheter da jeg er som nevnt en glad amatør(men noen bør det jo være da)

5)Ikke være en diger klump som man aldrig orker å ta med seg

6)Helst ikke koste mye over 4000kr

Er sikkert mye jeg kunna ha lista opp men dette får holde. Jeg likte egentlig Fujifilm Finepix 2800, men siden den var svak i dårlig lys tror jeg ikke det er noe for meg

Gib

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

> 1)tar bra bilder i dårlig lys

Du trenger bra autofokus, gjerne med hjelpelampe. God blits. Lite støy på høye ISO-verdier.

> 2)Er glad i optisk zoom

Fujifilm S304 som kommer snart har 6x optisk zoom. Olympus C-720 har 8x optisk zoom.

> 3)skal ikke skrive ut bildene mine i A3 men på A4 bør det bli bra.

Hvis dette skal være i fotokvalitet bør du ha høy oppløsning minst 4 Megapiksler. Til vanlige utskrifter med blekksriver bør du ha 3 Megapiksler for sikkerhets skyld.

> 6)Helst ikke koste mye over 4000kr

Kanskje nye Fujifilm S304, som tar over etter 2800, vil være bedre i dårlig lys?

MLW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har kjøpt et Olympus Camedia C220zoom. Det er 2 MP og 3x optisk zoom. Flott kamera til den prisen. Bildekvaliteten ligger opp mot IXUS V/V2. Det har fått veldig mye positiv omtale.

Det mest hyggelige er nok prisen. jeg kjøpte dette kameraet for 2400 hos MPX. Så kjøpte jeg også en billig kombikort-leser (CF og SM) til 350 pluss et 64 MB minnekort for 200... Alt i alt:

Bedre får du det sannsynligvis ikke for 3000 kroner.

Det er mange ting en kan klage på på dette kameraet, siden det er billig og amatør. Men kameraet yter akkurat det du forventer. Det eneste jeg mener er verdt å nevne negativt er at c220 bruker om lag 5 sekunder på å lagre ett eneste bilde! Det synes jeg er alt for mye. jeg veit ikke om det går an å få tak i raskere SmartMedia-kort, men minnekortene er i alle fall like billige som CompactFlash.

Du kan også titte på 3-megapixel-utgaven som heter C320zoom (tror jeg) som koster en tusenlapp mer, men har litt tøffere design også. Da kommer du sammenlagt under 4000 da også.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...